Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Plany tramwajowe Bydgoszczy. Blisko 3 km nowych tras

Dalej Wstecz
Autor:

redakcja

Data publikacji:
2015-07-03 10:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja prasowa UM Bydgoszcz

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Plany tramwajowe Bydgoszczy. Blisko 3 km nowych tras
fot. WU
Bydgoscy drogowcy przygotowują się do modernizacji i budowy tramwajowych torowisk. Ogłoszone zostały przetargi na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do pozyskania funduszy europejskich na ważne inwestycje.

- Rozwój sieci tramwajowej w Bydgoszczy zdecydowanie przyspieszył - podkreśla prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - W 2012 roku sfinalizowaliśmy budowę nowego połączenia tramwajowego z dworcem. W tym roku zakończy się budowa 10-kilometrowej trasy do Fordonu. Kupujemy nowoczesne niskopodłogowe składy, a tramwaje na wielu skrzyżowaniach zyskały priorytet dzięki systemowi ITS. W kolejnych latach zamierzamy nadal stawiać na transport szynowy. Inwestycje będziemy opierać przede wszystkim na funduszach europejskich. To szansa na to, że tramwajami będziemy poruszać się szybciej i wygodniej, przy zachowaniu rozsądnej ceny biletu – mówi prezydent.

Co na początek?

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w pierwszej kolejności zamierza rozpocząć inwestycje związane z remontem ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Wawrzyniaka do pętli Bielawy. W ramach tego zadania zmodernizowana ma zostać nie tylko torowisko, ale cała ulica. Powstać mają nowe chodniki, ścieżka rowerowa, uporządkowane zostaną miejsca parkingowe.

Na całym odcinku ul. Chodkiewicza zamontowane zostaną elementy Inteligentnych Systemów Transportowych (tablice informacji pasażerskiej). Realizacja tego zadania zacznie się jeszcze w tym roku. Jeszcze w wakacje zostanie ogłoszony przetarg na roboty budowlane.

Drugą ważną inwestycją będzie budowa torowiska na Kujawskiej od Zbożowego Rynku do ronda Kujawskiego. To zadanie będzie połączone również z rozbudową węzła tramwajowego Szarych Szeregów. Inwestycja będzie obejmowała też dobudowanie drugiej jezdni na Kujawskiej oraz rozbudowę towarzyszącej infrastruktury. Obecnie na finiszu są prace projektowe. Realizację zadania zaplanowano na lata 2016-17.

Kolejne zadania

Bydgoszcz uzyskała też akceptację Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dla zakresu rzeczowego, wartości, terminów realizacji i wartości wskaźników dla innych projektów z listy podstawowej Kontraktu Terytorialnego. Jednym z ważniejszych jest budowa nowego połączenia tramwajowego pomiędzy Toruńską i Fordońską. Szczegółowe analizy wskażą optymalny korytarz o długości około 600 metrów. Rozważane będą między innymi budowa nowego mostu na wysokości ul. Perłowej i równoległej przeprawy tramwajowej przy istniejącym moście Kazimierza Wielkiego. Zmodernizowane zostaną też odcinki przyległe. Razem około 1,3 km.

Kolejnym projektem, którego realizację zaplanowano na nową perspektywę unijną jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Toruńskiej wraz z przebudową zajezdni tramwajowej. Modernizowany ma być odcinek długości około 3,5 km od ronda Toruńskiego do ul. Perłowej oraz od wyjazdu z zajezdni tramwajowej do pętli tramwajowej STOMIL. Zajezdnia zostanie dostosowana między innymi do obsługi taboru niskopodłogowego. Projekt realizowany będzie w partnerstwie wraz z komunalną spółką MZK.

Ważnym zadaniem zdecydowanie poprawiającym przepustowość skrzyżowania Gdańska-Kamienna ma być też przebudowa torowiska wzdłuż ul. Gdańskiej na odcinku od ul. Kamiennej do ul. Dwernickiego, na odcinku około 400 metrów. Projekt polegać ma przede wszystkim na przeniesieniu torowiska tramwajowego w środek pasa ulicznego na wlocie skrzyżowania z ul. Kamienną. Obecnie trwają prace koncepcyjne.

Tramwajowe inwestycje w liczbach
- Liczba zadań podstawowych - 5
- Długość dwutorowych odcinków do modernizacji - 5,3 km
- Długość dwutorowych odcinków do budowy - 2,7 km
- Przewidywane dofinansowanie - 75 procent

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Tramwaje Śląskie ruszą z projektem unijnym na przeł. 2016 i 2017 r.?

Prawo & Finanse

Tramwaje Śląskie ruszą z projektem unijnym na przeł. 2016 i 2017 r.?

Witold Urbanowicz 04 marca 2016

Po Fordonie plany tramwajowe Bydgoszczy już skromniejsze

Komunikacja

Po Fordonie plany tramwajowe Bydgoszczy już skromniejsze

Witold Urbanowicz 16 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5