Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKS Szczecinek upadł. Syndyk chce je sprzedać

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-05-31 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKS Szczecinek upadł. Syndyk chce je sprzedać
fot. Michał Dadełło, lic. CC BY-SA 4.0Logo dawnej Państwowej Komunikacji Samochodowej
Od kwietnia w samorządowym PKS Szczecinek działa syndyk. Przewoźnik upadł pomimo prób ratowania go przewozami towarowymi czy współpracą z Flixbusem. To kolejne z przedsiębiorstw wywodzących się z dawnej Krajowej Państwowej Komunikacji Samochodowej, które znika z rynku przewozów na obszarach pozamiejskich.

Pomimo zapewnień rządu o wsparciu sektora nie zmniejszają się póki co problemy podmiotów funkcjonujących na rynku przewozów autobusowych poza wielkimi miastami. Przed kilkoma tygodniami upadł pogrążony od miesięcy w kłopotach PKS Szczecinek, w którym większość udziałów miało miejscowe starostwo powiatowe. Przewoźnik świadczył do niedawna swoje usługi nie tylko pod szyldem własnym, ale także jako partner Flixbusa.

Trwa postępowanie upadłościowe. Znajdzie się nabywca spółki?

– Upadłość PKS-u została ogłoszona 2 kwietnia – powiedział nam Roman Sieradzki, syndyk Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Szczecinku. Jeszcze przed tą decyzją wysłaliśmy do przewoźnika kilka pytań dotyczących odwoływania kursów (także w trybie ad hoc), o źródła finansowania komunikacji i o kondycję finansową spółki. Od tamtego czasu nie doczekaliśmy się na nie odpowiedzi. – Teraz pytania te są już nieaktualne – stwierdza nasz rozmówca.

– Obecnie prowadzone jest postępowanie upadłościowe – dodaje Roman Sieradzki. Na stronie internetowej PKS Szczecinek znajduje się ogłoszenie syndyka o zamiarze sprzedaży przedsiębiorstwa. Oferty można składać w zamkniętych kopertach w sekretariacie przewoźnika.

Ostatnia nowa linia – z Warszawy do Wiednia

Ostatnią wyraźną próbą wydobycia szczecineckiego przedsiębiorstwa z kryzysu było otwarcie we wrześniu 2018 r. połączenia Warszawa – Wiedeń. Część taboru przemalowano wówczas w barwy Flixbusa. Spółka zatrudniła wówczas także kierowców spoza Szczecinka – z Warszawy i Katowic – by sprawniej obsługiwać nową, nietypową ze względów geograficznych trasę.

Jak informował w lutym tego roku lokalny „Temat Szczecinecki”, PKS miał dług w wysokości ok. 14 mln zł. Wcześniej, by zwiększyć przychody, spółka próbowała uruchomić dział przewozów towarowych. Ostatecznie nie przyniosło to jednak spodziewanego rezultatu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5