Partner serwisu
Przestrzeń

PKP PLK negocjują budowę schodów ruchomych na stacji Białystok

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP PLK negocjują budowę schodów ruchomych na stacji Białystok
fot. WU
Trwa przebudowa stacji Białystok w ramach Rail Baltiki. W trakcie realizacji projektu zmieniono założenia i zdecydowano o uzupełnieniu powstającej infrastruktury o schody ruchome.

Jak pisaliśmy, na stacji w Białymstoku podróżni korzystają z pierwszych peronów przykrytych już stylizowanym dużym zadaszeniem, które wyróżnia się drewnianymi elementami wykończenia. Trwają prace przy budowie przejść podziemnych.

Docelowo na stacji przewidziano cztery perony z łączną liczbą siedmiu krawędzi peronowych. Na każdy z nich podróżni dostaną się schodami ruchomymi, choć na początku zakładano inne rozwiązania. – Pierwotnie projekt tunelu przewidywał budowę zwykłych schodów i pochylni. Na zaplanowane rozwiązania miały wpływ warunki konstrukcyjne budynku dworca, w tym niedostateczna ilość miejsca i ograniczona wysokość jego części podziemnej. Przy projektowaniu rozwiązań technicznych należało też wziąć pod uwagę zabytkowy charakter poszczególnych segmentów budynku – wyjaśnia Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK. Ostatecznie, po konsultacjach z PKP SA i konserwatorem zabytków, zmieniono rozwiązania. – Po uwzględnieniu wniosków pasażerów i mieszkańców w projekcie wprowadzono zmiany – instalację wind i schodów ruchomych – opisuje Łotowski.

Jak dodaje, na każdym peronie przewidziane są dwa ciągi schodów ruchomych – jeden do góry, drugi do dołu. W związku z parametrami tunelu i stacji zastosowane zostaną dwa typu urządzeń. Krótsze schody o długości 12 161 mm i wysokości podnoszenia 4 570 mm oraz dłuższe schody o długości 15 178 mm i wysokości podnoszenia 5 120 mm. Zastosowane zostaną też dwa kąty nachylenia: 35 i 30 stopni. Przewidziano szerokość stopnia 800 mm i prędkość 0,5 m/s.

W tej chwili PKP PLK negocjują z wykonawcą – konsorcjum Intercor, Sinohydro i Stecol – warunki finansowe wspomnianych zmian projektowych. – Zamawiający jest w toku weryfikacji i oceny przedstawionej oferty przez wykonawcę – mówi Łotowski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Przestrzeń

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Jakub Rösler 14 lutego 2024

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Komunikacja

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Komunikacja

Jak pasażerowie dostaną się na nowe perony w Białystoku?

Przestrzeń

Zobacz również:

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Przestrzeń

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Jakub Rösler 14 lutego 2024

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Komunikacja

Nieuprawnione użycie Radiostop. Tak źle jeszcze nie było

Komunikacja

Jak pasażerowie dostaną się na nowe perony w Białystoku?

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5