Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pierwszy tramwaj „nowej generacji” w Brukseli

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-11-04 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy tramwaj „nowej generacji” w Brukseli
fot. STIB
Pierwszy tramwaj „nowej generacji” w Brukseli
Pierwszy tramwaj „nowej generacji” w Brukseli
Pierwszy tramwaj „nowej generacji” w Brukseli
Pierwszy tramwaj „nowej generacji” w Brukseli
Niedawno do Brukseli przyjechał pierwszy tramwaj „nowej generacji”. W sumie do STIB – operatora komunikacji – trafi 90 takich pojazdów. Przełożą się one na dodatkowe 10 tys. miejsc dla pasażerów.

Tramwaj nowej generacji (TNG) został zbudowany przez Alstom (ex Bombardier). To unowocześniona wersja T3000 i T4000. Podobnie jak w przypadku nowych pociągów metra M7, za stylistykę pojazdów odpowiada Axel Enthoven z firmy Yellow Window, który inspiracje czerpał z secesji.

Nowy tramwaj TNG dostępny jest w dwóch wersjach: krótszej o długości 32 m i dłuższej o długości 43 m. Pierwsza oferuje 181 miejsc dla podróżnych, w tym 47 miejsc siedzących, a także dwie wielofunkcyjne przestrzenie na wózki i rowery. Druga oferuje 255 miejsc, w tym 65 miejsc siedzących, a także dwie wielofunkcyjne przestrzenie.

Niskopodłogowe tramwaje są wyposażone m.in. w "elastyczne" wózki, mające redukować wibracje, oświetlenie LED-owe wskazujące czynne drzwi, monitoring i kamery zewnętrzne. Jak informuje STIB, część czołowa pojazdów wykonana jest z elastycznego materiału, który ma zmniejszać skutki kolizji, do tego zastosowano systemy i urządzenia, które mają minimalizować ryzyko wykolejeń.

– Oprócz zapewnienia podróżnym większego komfortu, pojawienie się tych 90 nowych tramwajów w połączeniu z wymianą najstarszych tramwajów zwiększy łączną pojemność taboru STIB o około 10 000 miejsc. Ponadto te dodatkowe pojazdy pozwolą nam otworzyć nowe linie, takie jak przedłużona linia 9, która zostanie zainaugurowana w grudniu przyszłego roku – mówi Brieuc de Meeûs, dyrektor generalny STIB.

Umowa ramowa, którą STIB podpisał z Alstomem (dawniej Bombardierem), obejmuje 175 tramwajów. Pierwsza umowa realizacyjna opiewa na 90 pojazdów w dwóch wersjach – 79 krótszych i 11 dłuższych.

Teraz pierwszy tramwaj będzie przechodził serię testów, podczas których sprawdzane będą różne aspekty funkcjonowania tramwaju: skrajnia, kontrola prędkości, sterowanie zwrotnicami, komunikacja z dyspozytornią, geolokalizacja, komunikacja z pasażerami, piasecznice, kompatybilność ze sprzętem konserwacyjnym dostępnym w różnych zajezdniach, osiągi pojazdu, hamowanie itp. Łącznie do STIB trafi pięć przedseryjnych pojazdów. Dopiero po pomyślnym zakończeniu testów rozpoczną się właściwe dostawy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Najdziwniejszy pojazd MPK

Komunikacja

Łódź: Najdziwniejszy pojazd MPK

Kasper Fiszer 06 listopada 2021

Bombardier dostarczy dodatkowe tramwaje Flexity dla Brukseli

Komunikacja

Bombardier dostarczy dodatkowe tramwaje Flexity dla Brukseli

Witold Urbanowicz 18 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5