Zakończyła się kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych przetargu na budowę nowej trasy tramwajowej w Olsztynie. Miasto ma w planach wydłużyć sieć tramwajową o ok. 6 km.
namy już wyniki zgłoszonego do kontroli uprzedniej przetargu na roboty dla rozbudowy olsztyńskiej sieci tramwajowej o kolejnych 6 km torowiska. – Kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zakończyła się wynikiem pozytywnym. Prezes UZP nie stwierdził naruszeń – informuje Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Olsztynie.
Miasto dokumenty do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych wysłało 26 stycznia. To ostatni formalny krok przed podpisaniem z wykonawcą umowy. Wybrana przez miasto oferta w przetargu konsorcjum firm Polimex i Trakcja opiewa na wartość nieco ponad 403 mln zł. Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Przeszkodą w podpisaniu umowy jest jednak zaskarżenie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej przez konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia, które jest następne w kolejności przetargowej punktacji. Skargę rozpatrzy Sąd Okręgowy w Warszawie. – Skarga wpłynęła do XIII Wydziału Gospodarczego Odwoławczego i Zamówień Publicznych w dniu 26 lutego i termin rozprawy nie został jeszcze wyznaczony – czytamy w odpowiedzi.
O szczegółach pisaliśmy
w innym artykule. Miasto zapowiada, że nie będzie ryzykowało przed wyrokiem sądu, mimo że prawo zezwala już w tym momencie na podpisanie umowy. Jednak za uchylony wyrok KIO oraz odszkodowanie dla wykonawców finansową odpowiedzialność ponosi wówczas miasto. – Na razie jednak nie zdecydujemy się na podpisanie umowy z wykonawcą, czekamy na decyzję sądu – wyjaśnia Bartoszewicz.