Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Olsztyn dostanie pierwszą Panoramę ze skrętnymi wózkami. Produkcja w Turcji

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-07-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn dostanie pierwszą Panoramę ze skrętnymi wózkami. Produkcja w Turcji
wiz. Durmazlar
Firma Duray, będąca częścią koncernu Durmazlar, dostarczy do Olsztyna zmodyfikowane pojazdy Panorama, wyposażone w skrętne wózki. – Wykonując analizy rynkowe, dostrzegliśmy w Olsztynie dużą szansę. Eksport zaczynamy właśnie od Olsztyna – to pierwszy nasz krok, ale nie ostatni – mówi Ö. Selçuk Cebe, dyrektor ds. badań i rozwoju systemów kolejowych w Durmaray.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Do tej pory Durmaray, będący częścią Durmazlara, dostarczał tramwaje na rynek turecki. Co skłoniło firmę do wystartowania właśnie w Olsztynie?

Ö. Selçuk Cebe, dyrektor ds. badań i rozwoju systemów kolejowych w Durmaray:
Jesteśmy bardzo dużą firmą. 70-80% naszej produkcji maszynowej trafia na eksport. Gdy w 2010 r. utworzyliśmy część szynową, jednym z naszych głównych celów były właśnie rynki zagraniczne. Zaczęliśmy siłą rzeczy od Turcji. Eksport zaczynamy od Olsztyna w Polsce – to pierwszy nasz krok, ale nie ostatni.

Dlaczego Olsztyn? Robiąc analizy rynkowe, dostrzegliśmy szansę. W pierwszym przetargu inni producenci nie byli gotowi, by zaoferować produkt zgodny z potrzebami miasta.

Zaproponowali państwo Panoramy. Czy w projekcie tych pojazdów dużo trzeba było zmieniać?

Musieliśmy wprowadzić modyfikacje, by dostosować pojazd do wymogów zamawiającego. Przykładowo, w dostarczonych egzemplarzach do miasta Samsun masa pojazdu jest inna. W Olsztynie mamy do czynienia z zasileniem 600 V prądu stałego, zastosowaliśmy też wózki skrętne (skrajne). Podstawą jest jednak Panorama – w fazie projektowej tej rodziny postawiliśmy na modułowość. W specyfikacjach zamawiający wymagają różnych rzeczy i musimy być gotowi na te zmiany.

Wspomniał pan wózki skrętne. Czy problemem było ich uwzględnienie w projekcie Panoramy?

W obecnie jeżdżących Panoramach mamy wózki sztywne. Mamy jednak projekt wózków skrętnych i go wdrożymy na potrzeby projektu olsztyńskiego. To jest pierwsza Panorama ze skrętnymi wózkami, jaką sprzedajemy.

Gdzie się będzie odbywała produkcja?

Mamy dwa zakłady. W jednym – w Duray – produkujemy pudła wagonów i ramy wózków. Montaż, a także późniejsze testy i odbiory odbywają się w Durmaray. We wszystkich projektach jednak główne elementy – jednostki napędowe, silniki – pochodzą z rynku europejskiego.

Czy współpracować będą państwo z polskimi podmiotami?

Myślimy nie tyle o współpracy, co o uruchomieniu oddziału. Na pewno jednak obsługę posprzedażową i gwarancyjną będziemy zapewniać z Polski. Organizujemy system obsługi nie tylko dla tego olsztyńskiego zamówienia.

Jakimi jeszcze rodzajami zamówień na rynku polskim są państwo zainteresowani?

Jak dotąd specjalizujemy się w tramwajach i lekkich pojazdach szynowych. Widzimy, że w Polsce dzieje się bardzo dużo inwestycji związanych z transportem miejskim przy wsparciu środków unijnych. Nie mamy produktów dla rynku kolei regionalnych czy dużych prędkości, dlatego w tej chwili koncentrujemy się wyłącznie na rynku miejskim.

Jak panu podoba się Olsztyn?

Jesteśmy z Bursy, która ma ok. 3 mln mieszkańców. Dla nas Olsztyn jest małym miastem, ale bardzo miłym. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze czas, by lepiej je poznać. Byłem w Polsce już ok. 10 razy i widzę, że narody polskie i tureckie są bliskie, jeżeli chodzi o pewne myślenie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Olsztyn czeka na tureckie tramwaje. Umowa z Durmazlarem podpisana

Komunikacja

Olsztyn czeka na tureckie tramwaje. Umowa z Durmazlarem podpisana

Witold Urbanowicz 18 lipca 2018

W tym tygodniu Olsztyn podpisze umowę z Durmazlarem

Komunikacja

W tym tygodniu Olsztyn podpisze umowę z Durmazlarem

Przemysław Farsewicz 16 lipca 2018

Olsztyn nie dołoży do drogiej rozbudowy tramwaju. Są trzy scenariusze

Prawo & Finanse

Olsztyn nie dołoży do drogiej rozbudowy tramwaju. Są trzy scenariusze

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5