Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Nextbike wchodzi na giełdę, bo widzi potencjał na tysiące rowerów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-05-16 14:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nextbike wchodzi na giełdę, bo widzi potencjał na tysiące rowerów
fot. Nextbike
W poniedziałek Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Nextbike Polska podjęło decyzję o wprowadzeniu operatora rowerów miejskich na giełdę. Firma trafi na rynek NewConnect w połowie tego roku.

Nextbike wyemituje 51 tys. akcji na okaziciela serii C z wyłączeniem prawa poboru. Dziś kapitał zakładowy to 1 020 000 akcji. Firma działa w Polsce dzięki licencji niemieckiej firmy Nextbike i jest największym operatorem rowerów miejskich. Opiekuje się m.in. systemami w Warszawie, we Wrocławiu, w Łodzi, w Poznaniu i w Białymstoku. W sumie ma w całym kraju ok. 11 tys. rowerów w ok. 20 miastach.

O debiucie poinformowała firma Larq, która jest holdingiem kilku różnych spółek z szeroko rozumianej branży medialnej (monitoring treści w internecie, reklama zewnętrzna, etc.). Nextbike jest jej spółką zależną. Według planów debiut nastąpi w połowie tego roku.

Dlaczego firma idzie na giełdę? – Nasz model biznesowy wymaga bardzo dużych nakładów na inwestycje. Np. nowy czteroletni kontrakt w Warszawie jest wart ponad 40 mln zł, ale potrzeba ok. 20 mln zł na wstępie, żeby to w ogóle zadziałało. A zbliża się 2018 r., wyborczy, który może być dla nas bardzo gorący. Biorąc pod uwagę projekty, które są na horyzoncie, okazuje się, że możliwości finansowania z banku nie będą wystarczające. Stąd pomysł na dokapitalizowanie spółki – tłumaczy w rozmowie z Transportem–Publicznym.pl prezes Nextbike’a Tomasz Wojtkiewicz.

– Już ten rok jest bardzo dynamiczny. A w przyszłym szacujemy, że jest potencjał na 6–10 tys. nowych rowerów na rynku. Chcemy być gotowi na to, by te projekty zrealizować – dodaje.

W zeszłym roku Nextbike uruchomił liczący tysiąc rowerów system w Łodzi, a także dwukrotnie (do 700 rowerów) powiększył system w Poznaniu. W tym roku największymi wyzwaniami było rozbudowanie z 3 do 4,5 tys. rowerów warszawskiego Veturilo, uruchomienie liczącego 250 rowerów systemu w Radomiu, planowana rozbudowa systemu w Łodzi, a także kilka mniejszych projektów pilotażowych, m.in. w Zgierzu, w Tychach, czy w Konstancinie. W całym kraju w systemach Nextbike zarejestrowało się ponad milion użytkowników.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa w tym roku bez roweru publicznego

Komunikacja

Częstochowa w tym roku bez roweru publicznego

Dominik Wójcik 12 maja 2017

Łódzki Rower Publiczny: Do sierpnia 47 nowych stacji

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Do sierpnia 47 nowych stacji

Roman Czubiński 19 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5