W 2019 r. mieszkańcy polskich miast wypożyczali rowery miejskie obsługiwane przez Nextbike Polska ponad 14 milionów razy. Nextbike obsługiwał 45 różnych systemów w Polsce oraz 2 w Finlandii (Oulu i Turku). Rowery najczęściej były dostępne od początku marca do końca listopada, ale we Wrocławiu, w 10 miejscowościach położonych wzdłuż linii Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz w Turku jednoślady miejskie dostępne są przez cały rok. Mijający rok to też poważna porażka firmy – trójmiejskiej Mevo.
W 2019 roku w stacjach rowerów miejskich obsługiwanych przez Nextbike Polska dokonano aż 14 milionów wypożyczeń. Najwięcej przejazdów Nextbike odnotował w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu. W tych czterech miastach użytkownicy dokonali niemal 70 proc. wszystkich tegorocznych wynajmów.
Tysiące razy rowery wypożyczano również w pozostałych miejscowościach. Miesiącem największego zainteresowania jednośladami był w 2019 roku czerwiec – wypożyczono je 2 558 311 razy!
Firma chwali się, że od uruchomienia w 2011 roku pierwszego systemu roweru miejskiego liczba wypożyczeń wyniosła 55,9 mln. W latach 2011–2019 najwięcej wynajmów było w systemach:
• Veturilo – Warszawski Rower Publiczny (start: 01.08.2012) – 25,6 mln
• Wrocławski Rower Miejski (start: 08.06.2011) – 6,3 mln
• Łódzki Rower Publiczny (start: 30.04.2016) – 6 mln
• Poznański Rower Miejski (start: 15.04.2012) – 4,5 mln
• Lubelski Rower Miejski (start: 19.09.2014) – 3,4 mln
• BiKeR – Białostocka Komunikacja Rowerowa (start: 31.05.2014) – 3,1 mln
Równolegle z liczbą wypożyczeń rośnie grupa nowych osób rejestrujących się w systemach. Według statystyk Nextbike Polska, w sumie od 2011 roku, do systemu „zapisało się” już ponad 2,4 mln osób. Od marca 2019 roku odnotowano ponad 456,1 tys. nowych rejestracji.
Najwięcej osób korzysta z systemów rowerów miejskich w Warszawie (ponad 900 tys. zarejestrowanych osób), we Wrocławiu (253,9 tys.), w Poznaniu (179,6 tys.), w Łodzi (147,3 tys.), w Lublinie (112,2 tys.) oraz w Białymstoku (92,4 tys.). Na przestrzeni minionych miesięcy rowery Nextbike pojawiły się w Luboniu, Komornikach, Supraślu i fińskim mieście Oulu. Mniejsze systemy są często zintegrowane z systemami aglomeracyjnymi. Te w Luboniu i Komornikach z systemem poznańskim, a ten w Supraślu z białostockim.
W wielu miastach zostały wprowadzone nowe systemy i nowości. Na przykład Wrocławski Rower Miejski ma nową odsłonę. Nextbike udostępnił 2000 pojazdów 4G oraz 65 rowerów niestandardowych (w tym 35 dziecięcych, familijnych typu cargo, pojazdów elektrycznych, rowerów typu składak i handbike). Rowery są dostępne przez cały rok. W miesiącach zimowych została jedynie zmniejszona ich liczba do 600 sztuk. Użytkownicy mają możliwość rezerwacji i postoju wynajętych jednośladów.
Porozumienie o integracji systemów ułatwiło także korzystanie z rowerów standardowych mieszkańcom Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Dzięki umowie pomiędzy GZM, firmą Nextbike Polska i władzami pięciu samorządów w Katowicach, Chorzowie, Sosnowcu, Tychach i Siemianowicach Śląskich ponad 900 rowerów standardowych, można było wypożyczyć i oddawać w innym mieście bez dodatkowych opłat.
Najgłośniejszym tegorocznym tematem związanym z Nextbike’m była jednak klapa w Trójmieście. Firma z poślizgiem i zaledwie częściowo uruchomiła wiosną nowatorki system Mevo, składający się z rowerów elektrycznych i częściowo bezstacyjny. Do jesieni nie udało się uruchomić nawet połowy z planowanych ok. 4 tys. rowerów. Co więcej NB Tricity, czyli powołana dla obsługi Mevo spółka córka Nextbike’a miała ogromne problemy z relokacją i ładowaniem rowerów, a przez pewien czas w ogóle nie rejestrowała nowych użytkowników. Jesienią samorządy trójmiejskie wypowiedziały umowę na Mevo.