Pod koniec 2019 roku wrocławskie MPK przejęło nadzór i prowadzenie remontów na wrocławskich torowiskach. Poza programem #TORYwolucja MPK nadzoruje i przeprowadza inne remonty i naprawy. Jeszcze wiele jest do zrobienia, ale torowcy wykorzystują obecny czas i mniejszy ruch na ulicach miasta.
Od maja MPK Wrocław ruszyło z 11 pracami w ramach programu #TORYwolucja. W ostatni weekend rozpoczęła się wymiana torowiska na Pomorskiej, Staszica i Reymonta – koszt tego remontu to prawie 2 miliony złotych. – Ten remont jest nie tylko konieczny dla naszych tramwajów, ale to także ukłon wobec wrocławskich kierowców – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. Każdy, kto tędy jeździ do pracy, wie, jak istotnie poprawi to komfort przejazdu. Kolejny tak duży remont torowiska czeka w tym roku Biskupin i trasę wzdłuż ulicy Olszewskiego.
Firmy pracujące na zlecenie MPK można spotkać na przykład na skrzyżowaniu Teatralnej i Piotra Skargi czy w pobliżu wrocławskiej Opery na Świdnickiej/Podwalu. Wrocławianie mogą obserwować naprawy przy wykorzystaniu metody spawania termitowego. Polega na połączeniu sąsiednich szyn poprzez wypełnienie przestrzeni stopiwem powstającym w tyglu znajdującym się ponad miejscem spawania. Ciekły metal zalewa i wypełnia pustkę między łączonymi odcinkami torów. Spawanie takie stosują także kolejarze – to podstawowa metoda łączenia szyn w rozjazdach i skrzyżowaniach torów, a także podczas naprawy pękniętych szyn kolejowych.
MPK naprawia też sieć trakcyjną pod wiaduktami na Powstańców Śląskich i Trzebnickiej, chociaż największe remonty w ramach tego programu czekają wrocławian w czasie wakacji. Poza tymi dużymi remontami MPK korzystało w kwietniu z mniejszego ruchu we Wrocławiu i prowadziło mniejszych napraw. Wymieniono zwrotnice Piłsudskiego – Stawowa A306/2Z, rondo Reagana B310/8N, rondo Reagana B310/1N, Kazimierza Wielkiego – Krupnicza A401/3Z. Wymieniono 47 metrów szyn na pl. Powstańców Warszawy, 42 metrów szyn na ul. Średzka (most),wyszlifowane zostały szyny w ciągu Toruńska – Kwidzyńska – ok. 4000 metrów toru pojedynczego), na trasie na Pilczyce od mostu w kierunku pętli (do zwrotnicy – ok. 400 metrów toru pojedynczego). Naprawione i wyszlifowane zostały krzyżownice w obrębie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego – Krupnicza. Awaryjnie w kwietniu wykonano także 142 spawy pękniętych główek szyn i torów, wstawiono także 24 metry szyn na odcinku Powstańców Śląskich – Jastrzębia oraz Orla, a także na pętli na Kosmonautów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.