MPK Kraków rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 autobusów elektrycznych w dwóch długościach wraz z ładowarkami plug-in do każdego pojazdu. O zamówienie ubiega się czterech producentów, ostatecznie powody do świętowania ma Solaris. Zakup jest dofinansowany w ramach Zielonego Transportu Publicznego.
Zamówienie podzielone jest na części w zależności od długości pojazdu. Przewidziano dostawy 13 pojazdów standardowych i siedem przegubowych. Długość pojazdu standardowego określono na 11,8-13,5 m, a przegubowego na 17,5-18,75 m. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy 10 maja. W przypadku pojazdów standardowych Solaris proponuje 40,583 mln zł brutto, Autosan – 45,495 mln zł, Volvo Bus – 45,864 mln zł, a Irizar e-mobility – 46,938 mln zł. Budżet wynosił 37,577 mln zł brutto. W przypadku pojazdów przegubowych Solaris zaoferował 29,171 mln zł, Volvo Bus – 36,554 mln zł, a Irizar e-mobility – 36,910 mln zł. Autosan nie złożył w tej części oferty. Budżet wynosił 27,983 mln zł.
Dziś (31 maja) postępowanie zostało rozstrzygnięte. W obu częściach wygrał Solaris. Firma zdobyła przewagę zarówno pod względem ceny, jak i kryteriach technicznych – w przypadku pojazdów standardowych Solaris zdobył 86,5 pkt, Volvo – 77,5 pkt, a Autosan – 76,5 pkt. W przypadku przegubowców Solaris zdobył 87,0 pkt, a Volvo – 69,9 pkt. Oferty Irizara w obu częściach nie podlegały ocenie.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na dostawy w obu częściach przeznaczono 12 miesięcy.
Jednocześnie trwa przetarg na
zakup do 28 elektrobusów.