Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Monachium. Siemens Mobility ogranicza zanieczyszczenie powietrza i korki

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2019-02-27 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Monachium. Siemens Mobility ogranicza zanieczyszczenie powietrza i korki
fot. Siemens Mobility
Firmy Siemens Mobility, Hawa Dawa, oraz ThinxNet, która stworzyła platformę ryd, zrealizowały pilotażowy program pokazujący w jaki sposób technologia oraz przetwarzanie danych przyczyniają się do zmniejszenia natężenia ruchu drogowego i tym samym zanieczyszczenia powietrza. Projekt został wdrożony pod koniec 2018 r. w Monachium.

Według rankingu INRIX Traffic Scorecard Monachium jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Niemczech. Średni czas jaki w ciągu roku kierowcy spędzają tam w korku to 140 godzin (dla porównania, w tym samym rankingu Warszawie wyliczono 173, godziny a Krakowowi – 125 godzin). Monachum ma także duży problem ze stężeniem dwutlenku azotu w powietrzu. Komisja Europejska szacuje, że koszty opieki zdrowotnej mającej na celu przeciwdziałanie schorzeniom spowodowanym zanieczyszczeniami (wywoływanymi także przez transport drogowy) wynoszą miedzy 330 a 940 miliardów euro rocznie.

W listopadzie 2018 r. rozpoczęto tam trwający cztery tygodnie program, który w czasie rzeczywistym, na podstawie danych środowiskowych i danych z aut, optymalizował ruch w Monachium, zachęcając kierowców do alternatywnych tras jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Użytkownicy, którzy z nich skorzystali w czasie programu pilotażowego byli nagradzani punktami, które można było wymieniać na nagrody np. w Amazonie.

Program pokazał, że 35-40% kierowców jest skłonnych przyczynić się do ograniczenia zanieczyszczenia powietrza poprzez wybór „zielonych tras” wskazanych przez platformę ryd. Dodatkowo optymizacja ruchu drogowego na poziomie jednostkowym pomogła zredukować całkowite zanieczyszczenie powietrza w mieście. Wstępne wyniki dla grupy przekraczającej 1600 kierowców pokazują oszczędności 83 kilogramów dwutlenku węgla oraz 114 gramów pyłu (NOx) jak również zmniejszenie liczby przejechanych kilometrów o 633.

Gdyby program zastosować do grupy 20 tysięcy kierowców na terenie miasta, wypracowane oszczędności można by porównać do uzyskanych z zasadzenia pół hektara lasu.

- Jesteśmy w stanie nie tylko polepszyć wydajność transportu, ale również jego wpływ na środowisko naturalne. Nasz inteligentny System Kontroli Ruchu to pionier analityki danych oraz sztucznej inteligencji w ruchu drogowym. Jesteśmy dumni, że nasze rozwiązania są w stanie pomóc polepszyć jakość powietrza w Monachium - powiedział Michael Peter, szef Siemens Mobility.

Firma Hawa Dawa zapewniła urządzenia do przewidywania natężenia zanieczyszczenia powietrza w laboratoriach Digital Lab ITS Siemens Mobility w Monachium, gdzie naukowcy oraz eksperci od zarządzania ruchem ulicznym analizowali dane dostarczane przez platformę ryd do przewidywania przyjaznych dla środowiska tras alternatywnych.

- Program zademonstrował, że w krótkim okresie czasu można wpływać na indywidualne zachowania kierowców. To oznacza, że jest duży niewykorzystany potencjał tego rozwiązania oraz innych rozwiązań opartych na inteligentnej mobilności w innych aglomeracjach miejskich. - powiedział Karim Tarraf, szef Hawa Dawa.

- Jesteśmy zadowoleni z rezultatów naszego projektu pilotażowego. Udowodnił, że społeczność zgromadzona wokół platformy ryd może przyczynić się do zmiany, a nasze dane mogą być spożytkowane przez Smart City. Platforma jest otwarta i dlatego mamy nadzieję przekształcić ją we wspólny projekt we współpracy z Siemens Mobility oraz Hawa Dawa w różnych miastach Europy oraz propagować akcje mające na celu polepszenie jakości powietrza w naszych miastach - powiedział Johannes Martens, szef ThinxNet GmbH, firmy zajmującej się Internetem Rzeczy i platformą ryd.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus

Komunikacja

Chińczycy chcą sprzedawać Smart Panda Bus

Jakub Dybalski 21 stycznia 2019

Wrocławskie autobusy będą śledzone przez Orange

Mobilność

Wrocławskie autobusy będą śledzone przez Orange

jd/inf. pras. 09 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5