Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ministerstwo Sprawiedliwości chce uregulować zasady korzystania z hulajnóg

Dalej Wstecz
Autor:

Magdalena Romanowska

Data publikacji:
2020-08-13 10:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/MS

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ministerstwo Sprawiedliwości chce uregulować zasady korzystania z hulajnóg
fot. Lime
Definicja e-hulajnogi, wprowadzenie najwyższej dopuszczalnej prędkości oraz grzywna w wysokości do 5 tys. zł za nieprawidłowe korzystanie z elektrycznych urządzeń transportu osobistego – to propozycje Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczące regulacji zasad korzystania z elektrycznych hujanóg. Resort pracuje nad własnym projektem w tej sprawie. Pakiet uwag został już przesłany do Ministerstwa Infrastruktury.

Jak poinformował we wtorek (11 sierpnia br.) podczas konferencji prasowej wiceminister sprawiedliwości Michał Wójcik, Ministerstwo Sprawiedliwości podjęło własne prace nad projektem dotyczącym e-hulajnóg. Wygląda na to, że prowadzone od ponad roku prace w Ministerstwie Infrastruktury nie postępują dostatecznie szybko – do tej pory nie pojawiły się żadne ustalenia pochodzące z tego resortu.

Michał Wójcik przekazał, że urzędnicy ministerstwa bazowali na poprzednim projekcie przedstawionym przez MI i uzupełnili go o „własny wkład”. Jak podkreślił wiceminister sprawiedliwości, jego resort nie do końca zgadza się z pewnymi elementami zaproponowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury. Co do tego, że sprawa ta musi być uregulowana, oba resorty są zgodne.

− Nie może być takich sytuacji tragicznych takich, jak ta sprzed kilku tygodni, kilkaset metrów od siedziby resortu. Dwie osoby jechały na e-hulajnodze, jedna z nich spadła i zakończyło się to jej śmiercią – powiedział podczas konferencji Michał Wójcik.

Projekt nowelizacji prawa w ruchu drogowym przygotowywany przez resort sprawiedliwości ma wprowadzić pojęcie urządzenia transportu osobistego (UTO), pod którym będzie się krył pojazd o szerokości nieprzekraczającej w ruchu 0,9 m i długości nieprzekraczającej 1,25 m. Jest to pojazd przeznaczony do poruszania się tylko przez kierującego znajdującego się na tym pojeździe, wyposażony w napęd elektryczny oraz oświetlenie, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h (wyłączony z tej definicji będzie tylko wózek inwalidzki). Za używanie pojazdów niespełniających tych warunków grozić będzie surowa kara, czyli grzywna w wysokości do 5 tys. zł.

Dalsze założenia pochodzące od Ministerstwa Sprawiedliwości mówią o tym, że jazda na hulajnodze elektrycznej dozwolona jest po ścieżce rowerowej, jeżeli jest ona w tym miejscu wytyczona. Jeśli nie, kierujący urządzeniem może poruszać się ulicą. Wjechanie na chodnik może nastąpić tylko „w ostateczności”. Maksymalna dopuszczalna prędkość jazdy po chodniku będzie wynosiła 8 km/h, po ulicy 20 km/h, a na ścieżkach rowerowych 25 km/h. Odbiega to od zaproponowanej przez MI prędkości 30 km/h poruszania się po drogach. Za przekroczenie dozwolonej prędkości również może grozić grzywna w wysokości 5 tys. zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5