Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mieszkańcy nie chcą przesiadać się do metra?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Mieszkańcy nie chcą przesiadać się do metra?
fot. WUwejście na stację metra Dworzec Wileński
Zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie zmian w komunikacji naziemnej po uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra. Mieszkańcy generalnie niechętnie odnoszą się do proponowanych przez ZTM zmian, mających na celu ułatwienie dojazdu do nowo budowanego centralnego odcinka II linii metra. – Potrzeba czasu – mówi Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Konsultacje ws. zmian komunikacji miejskiej po uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra zakończyły się 27 czerwca. – To największe konsultacje, jakie ZTM do tej pory przeprowadził – mówi Łukasz Filipczak, koordynator konsultacji społecznych w ZTM-ie. Teraz w ciągu najbliższych dwóch miesięcy będą analizowane głosy i powstanie docelowy model komunikacji.

Spotkania z mieszkańcami zostały przeprowadzone w siedmiu dzielnicach. Generalnie, jak można było się spodziewać, uczestnicy konsultacji niechętnie odnosili się do proponowanych zmian. – Na Pradze Północ mieszkańcy najczęściej poruszali temat pozostawienia autobusów na Jagiellońskiej, połączenia Szmulek z Trasą W-Z. Na Targówku mieszkańcy próbowali nas przekonać, że powinniśmy zachować połączenie Targówka Mieszkaniowego z Trasą W-Z oraz zwracali uwagę na zbyt duże zatłoczenie autobusów jadących Radzymińską – mówi Filipczak.

Najwięcej osób przybyło na spotkania na Bemowie. – Mieszkańcy mówili przede wszystkim o linii tramwajowej 8 i liniach autobusowych 105, 109 i pozostawieniu ich na dotychczasowej trasie do samego centrum. Usłyszeliśmy sporo argumentów o konieczności przywrócenia linii przyspieszonych. W Śródmieściu, czyli dzielnicy, która w zasadzie tylko zyskuje, usłyszeliśmy o Powiślu, przywróceniu 128 na Mariensztat – referuje Łukasz Filipczak.

Jak wynika z konsultacji, mieszkańcy Grochowa nie chcą się przesiadać przy stacji metra Stadion. – Spotkaliśmy się ze zwolennikami pozostawienia 102 na dotychczasowej trasie oaz utrzymania kursowania linii 24 do Gocławka. Na Woli najgorętszym tematem była linia 159 i brak zgody na podział na dwie linii oraz utrzymanie dotychczasowej organizacji ruchu na Grzybowskiej z priorytetem dla komunikacji – wylicza Filipczak. Na Białołęce natomiast poruszane były tematy linii 527, dojazdu do metra i centrum.

Za pośrednictwem mejla wpłynęło ponad 2 tysiące głosów. Przede wszystkim dotyczyły linii 105, 506, 527 i 8. – Dużo sprzecznych argumentów trafiało, niestety nie da się dogodzić wszystkim – przyznaje Łukasz Filipczak.

Czy mieszkańcy dadzą się w ogóle przekonać do jakichkolwiek zmian? – Potrzeba czasu. Często na tych konsultacjach mieszkańcy zapominali, że zaraz będzie metro z siedmioma kilometrami. Pojawi się ogromna konkurencja dla tego, co jest na górze. Jeśli 160 i 527 puścimy przez most Śląsko-Dąbrowski, to będziemy patrzeć, jak ludzie się zachowują. Bardzo możliwe, że znajdą się chętni, by się do metra przesiąść. Zaproponowaliśmy coś na kształt węzłów przesiadkowych przy Rondzie Daszyńskiego, Stadionie czy Dworcu Wileńskim – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM-u. Jak zauważają urzędnicy, metro będzie dysponować dużą podażą miejsc, a na stacjach końcowych pasażerowie będą mieli do dyspozycji miejsca siedzące.

Mieszkańcy mogą liczyć jednak na ustępstwa. – Przewidywałem, że będzie gorąco, ale mamy jeszcze trochę czasu. Spokojnie popracujemy i na początku września przygotujemy raport z propozycją zmian. Linie 105, 527, 160, 13 to linie, które z największą siłą występowały i zamierzamy wziąć to pod uwagę. Jak przekonywali mieszkańcy, skoro już dojeżdżają do ronda Daszyńskiego, które jest prawie w centrum, to po co mają przesiadać się na dwie stacje – mówi Witek. Niewykluczone jednak, że pozostawione linie, np. 105, nie będą już jeździły w śladzie metra i zostaną na Grzybowskiej. Być może też, jak mówią urzędnicy, 527 pojedzie jako ekspres przy jednoczesnym uruchomieniu linii osłonowej na Targówku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

Komunikacja

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

inf. pras. UM Warszawa 28 sierpnia 2023

Warszawa: ZTM zagęszcza komunikację zastępczą na Woli i Jelonkach

Przestrzeń

Zobacz również:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Komunikacja

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

Komunikacja

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

inf. pras. UM Warszawa 28 sierpnia 2023

Warszawa: ZTM zagęszcza komunikację zastępczą na Woli i Jelonkach

Przestrzeń

Zobacz również:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Komunikacja

ZTM Warszawa kupuje elektrobusy. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5