Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Między metrem a Służewcem co trzy minuty. ZTM poprawia połączenia

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-01-15 10:19
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZTM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Między metrem a Służewcem co trzy minuty. ZTM poprawia połączenia
fot. ZTM Warszawa
Od poniedziałku 18 stycznia zwiększy się liczba autobusów kursujących między stacją metra Służew a Służewcem biurowym. Kursującą na tym odcinku linię 401 wesprze nowa linia 402. Łatwiej do metra będą mogli dojechać również pasażerowie z Ursusa. Zostanie zwiększona częstotliwość kursowania linii 178 na odcinku do ronda Daszyńskiego.

Linia 401 jest jedną z najdłuższych linii w Warszawie. Kursuje z Marysina aż do osiedla Niedźwiadek w Ursusie. Z powodu długiej trasy, na której często występują utrudnienia w ruchu, linia jest bardzo niepunktualna. Autobusy kursują zaś w nieregularnych odstępach. Jej podział na dwie linie wpłynie na poprawę punktualności i regularności kursowania. Pozwoli również zwiększyć częstotliwość kursowania na najbardziej obciążonych odcinkach jej trasy. Linia 401 zostanie podzielona na dwie linie: 401 i 402.

Nowa linia 402 będzie kursowała na trasie z Marynisa, przez Marsa, Trasę Siekierkowską, Dolinę Służewiecką, Wałbrzyską, al. Lotników, al. Wilanowską, Marynarską, Postępu, Cybernetyki do przystanku na ulicy Wynalazek. Autobusy będą wracać do al. Wilanowskiej bezpośrednio Marynarską. Będzie to linia okresowa, czyli kursująca wyłącznie w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu i co 15 minut poza szczytem.

Linia 401 zostanie zaś skrócona. Autobusy nie będą dojeżdżać do Marysina, tylko pojadą prosto Nowoursynowską i Ciszewskiego do pętli Ursynów Południowy. Nadal będzie to linia kursująca przez cały dzień tylko w dni powszednie. Z Ursusa autobusy tej linii będą odjeżdżały co 6 minut w godzinach szczytu. Na najbardziej obciążonym odcinku, czyli między WKD Raków a Ursynowem, częstotliwość linii będzie wynosiła 4 minuty w godzinach szczytu.

Na pokrywającym się odcinku ich tras, czyli między stacją metra Służew a Służewcem biurowym pasażerowie dzięki temu będą mieli znacznie więcej autobusów. W ciągu godziny obie linie zaoferują pasażerom łącznie aż 20 kursów, czyli autobus będzie się pojawiał na przystanku co 3 minuty.

Poprawę odczują również pasażerowie linii 178. Linia obecnie kursuje z PKP Ursus do Konwiktorskiej z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza szczytem. Taka częstotliwość kursowania na najbardziej obciążonym odcinku linii, czyli między Skoroszami a rondem Daszyńskiego, jest jednak niewystarczająca. Dlatego, przychylając się do wniosków urzędu dzielnicy Ursus, ZTM uruchamia kursy skrócone tej linii na trasie Skorosze – Rondo Daszyńskiego. Dzięki temu, choć częstotliwość jej kursowania na końcówkach trasy zmniejszy się do 30 minut, to na trasie między Skoroszami a rondem Daszyńskiego autobusy tej linii będą kursowały z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu i co 15 minut poza szczytem.
O problemach transportowych Służewca będziemy dyskutować podczas debaty „Jaka przyszłość czeka Służewiec? Transport, infrastruktura, potrzeby mieszkańców i pracowników”. Wydarzenie to, organizowane pod patronatem portalu transport-publiczny.pl odbędzie się 21 stycznia 2016 roku o godzinie 18:00 w lokalu Niezły Kocioł przy ul. Postępu 21A.

Do udziału w debacie zostali zaproszeni zarówno przedstawiciele władz miasta, eksperci z dziedziny transportu, jak i przedstawiciele mieszkańców oraz pracowników. Mamy nadzieję, że wydarzenie to przyczyni się do rozpoczęcia merytorycznej dyskusji na temat potrzeb warszawiaków żyjących i pracujących na Służewcu.

Wstęp wolny. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc prosimy o wcześniejsze zgłoszenie chęci uczestnictwa na adres: debata.sluzewiec@transport-publiczny.pl

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Przestrzeń

PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2016

Nowa Wilanowska na miarę XXI w. Pomogą prywatni inwestorzy?

Przestrzeń

Nowa Wilanowska na miarę XXI w. Pomogą prywatni inwestorzy?

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2016

Mordor czy Shire? Debata o przyszłości Służewca

Przestrzeń

Mordor czy Shire? Debata o przyszłości Służewca

Redakcja 18 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5