Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MI odcina się od kwestii podwyższenia mandatów za prędkość

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-10-25 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MI odcina się od kwestii podwyższenia mandatów za prędkość
fot. Nemo5576, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś przesłał dziś do mediów komunikat, w którym zastrzega, że w resorcie nie toczą się prace zmierzające do podniesienia mandatów, bo nie jest to jego kompetencja. To samo, kilka dni temu powiedział nam w rozmowie wiceminister Rafał Weber, choć zaznaczył, że on sam widzi potrzebę podniesienia kar i zapowiedział uruchomienie dyskusji w tej kwestii.

„W związku z pojawiającymi się publikacjami medialnymi Ministerstwo Infrastruktury informuje, że nie prowadzi prac mających na celu zmianę wysokości mandatów karnych za przekroczenie prędkości. Obszar ten pozostaje poza właściwością MI. Kwestie te określa Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń” – napisał dziś w krótkim komunikacie rzecznik ministerstwa Szymon Huptyś.

O ewentualne podniesienie maksymalnej granicy mandatu za przekroczenie prędkości pytaliśmy w środę wiceministra infrastruktury, odpowiedzialnego za kwestie transportowe, Rafała Webera. On również zwrócił uwagę, że nie jest to kompetencja jego resortu (taryfikator zawarty jest w rozporządzeniu Prezesa RM, na który wpływ ma minister odpowiedzialny za policję i kwestie administracyjne), ale przyznał, że jego zdaniem kary powinny być podniesione „…na tyle radykalnie, żeby faktycznie odstraszały przed przekraczaniem prędkości”.

„Możemy, jako Krajowa Rada Ruchu Drogowego, wzbudzić taką dyskusję i mam nadzieję, że w ciągu kilku - kilkunastu tygodni tak się stanie” – odparł dopytywany czy będzie naciskał kolegów z rządu w tej sprawie.

W piątek radio RMF poinformowało, że w rządzie są plany podniesienia maksymalnej stawki mandatu do 1,5 tys. zł. Propozycja miałaby wyjść z ministerstwa infrastruktury. Rzecznik ministerstwa powyższym komunikatem, temu zaprzeczył.

Maksymalna kara za pojedyncze wykroczenie drogowe to 500 zł. Tę stawkę ustanowiono 22 lata temu, gdy była to połowa średniej pensji. Dziś to mniej więcej jedna dziesiąta średniej pensji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rafał Weber: Wyższe mandaty? Tak. Pierwszeństwo pieszych? Nie.

Komunikacja

Rafał Weber: Wyższe mandaty? Tak. Pierwszeństwo pieszych? Nie.

Jakub Dybalski 23 października 2019

Bezpieczeństwo pieszych do Polski po prostu nie pasuje (komentarz)

Felietony i komentarze

Bezpieczeństwo pieszych do Polski po prostu nie pasuje (komentarz)

Jakub Dybalski 01 lipca 2019

Ministerstwo opracowało przepisy. E-hulajnogi jak rowery

Komunikacja

Ministerstwo opracowało przepisy. E-hulajnogi jak rowery

Jakub Dybalski 07 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5