Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro zabezpiecza przyciski awaryjnego zatrzymania schodów ruchomych

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
21-08-2019
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

W zeszłym roku schody ruchome na stacjach warszawskiego metra zostały zatrzymane przez pasażerów blisko 9,5 tys. razy. W zdecydowanej większości bez uzasadnionego powodu. Metro Warszawskie postanowiło zmierzyć się z tym problemem i zabezpieczyć przyciski STOP dodatkową klapką oraz sygnałem dźwiękowym.

Na obu liniach warszawskiego metra w eksploatacji są 142 biegi schodów ruchomych. Z analiz przyczyn zatrzymania schodów ruchomych, które przeprowadziło Metro Warszawskie, wynika, że w 2017 r. schody ruchome były zatrzymane przyciskiem awaryjnego zatrzymania 10 492 razy, zaś w 2018 roku takich przypadków było 9 471. Tylko w pierwszym półroczu 2019 r. jeden z biegów na stacji Dw. Wileński był wyłączany ponad 80 razy, na stacji Nowy Świat – Uniwersytet – 60 razy. Z jeszcze większą skalą tego zjawiska mamy do czynienia na stacji Politechnika, gdzie jeden z biegów (w kierunku pl. Politechniko) wyłączany był w tym roku 169 razy.

W celu zapobiegania nieuzasadnionemu używaniu przycisku STOP na schodach ruchomych spółka rozpoczęła montaż specjalnych zabezpieczeń. Przyciski awaryjnego zatrzymania biegu schodów zostaną zabezpieczone uchylną klapką, połączoną z sygnałem dźwiękowym. Pierwsze tego typu zabezpieczenia zostały zamontowane na najczęściej wyłączanym biegu schodów ruchomych na stacji Dw. Wileński, prowadzącym w kierunku CH Wileńska. Firma Otis, po uzyskaniu pozytywnej opinii dla tego rozwiązania, wydanej przez Transportowy Dozór Techniczny, systematycznie będzie montować zabezpieczenia na kolejnych biegach schodów ruchomych.

Jak podkreśla w komunikacie spółka, nieuzasadnione użycie przycisku STOP, który służy do natychmiastowego zatrzymania biegów schodów w sytuacji awarii, jest uciążliwe dla pasażerów i negatywnie wpływa na mechanizm schodów, zwiększając ich awaryjność. Zgodnie z opinią producenta urządzeń przycisk ten służy wyłącznie do zatrzymania schodów ruchomych w sytuacjach awaryjnych. Nadmierne, nieuzasadnione używanie przycisku awaryjnego powoduje szybsze zużywanie się mechanizmu schodów ruchomych.

W przypadkach wandalizmu i dewastacji Metro Warszawskie wprowadziło zasadę „zero tolerancji”. Na trasy nie wyjeżdżają składy pomalowane graffiti, napisy są bezzwłocznie usuwane ze ścian. „Podobnie staramy się rozwiązać problem nieuzasadnionego użycia przycisku STOP. Na początku br. nawiązaliśmy w tym zakresie ścisłą współpracę z Policją. Policjantom z Komisariatu Policji Metra Warszawskiego zlecono dokonywanie cyklicznych kontroli oraz podejmowanie interwencji w przypadku ujawnienia zachowań naruszających bezpieczeństwo i porządek Publiczny” – informuje Metro. W okresie od 29 stycznia 2019 r. do 12 lutego 2019 r. ujawniono pięć osób, natomiast 08 marca2019 roku jedną osobę, które bez uzasadnienia używały przycisku awaryjnego zatrzymania schodów ruchomych. Wobec sprawców wykroczenia zastosowano postępowanie w trybie Kodeksu Wykroczeń. Metro Warszawskie poinformowało też ABW, gdyż schody ruchome stanowią wazny element infrastruktury związanej z bezpieczeństwem podróżnych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro szuka firm, które będą naprawiać schody i windy

Przestrzeń

Metro szuka firm, które będą naprawiać schody i windy

Witold Urbanowicz 07 października 2022

Metro: Otis wymieni czechosłowackie schody ruchome

Przestrzeń

Metro: Otis wymieni czechosłowackie schody ruchome

Witold Urbanowicz 14 czerwca 2021

Metro: Dwie oferty na wymianę czechosłowackich schodów ruchomych

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro szuka firm, które będą naprawiać schody i windy

Przestrzeń

Metro szuka firm, które będą naprawiać schody i windy

Witold Urbanowicz 07 października 2022

Metro: Otis wymieni czechosłowackie schody ruchome

Przestrzeń

Metro: Otis wymieni czechosłowackie schody ruchome

Witold Urbanowicz 14 czerwca 2021

Metro: Dwie oferty na wymianę czechosłowackich schodów ruchomych

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5