Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Testują szerszą bramkę na Politechnice. Będą kolejne?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-07-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro: Testują szerszą bramkę na Politechnice. Będą kolejne?
fot. WU
Od poniedziałku na stacji metra Politechnika działa szersza bramka, przez którą mogą przechodzić osoby z większym bagażem czy z wózkiem. – Chcemy sprawdzić, czy zaproponowana konstrukcja bramek ewakuacyjnych i ich funkcjonalność doprowadzi do znaczącego zmniejszenia się liczby osób korzystających z wyjść ewakuacyjnych w sposób nieuprawniony – wyjaśnia Magdalena Potocka z biura prasowego warszawskiego ZTM-u.

System bramek biletowych na I linii metra nie spełnia należycie swojej roli odkąd pewnym grupom pasażerów – m.in. podróżujących z większym bagażem czy o ograniczonych możliwościach poruszania się – zezwolono na korzystanie z przejść awaryjnych. Decyzja ta doprowadziła do praktycznego rozmontowania systemu bramek biletowych – przejścia awaryjne są otwarte niemal non-stop i przechodzą przez nie także osoby nieuprawnione. Na niektórych stacjach ponad połowa pasażerów omija bramki biletowe.

Zarząd Transport Miejskiego chce ograniczyć zjawisko przechodzenia przez przejścia awaryjne osób nieuprawnionych. W hali odpraw południowej głowicy stacji Politechnika zamontowano próbnie większą bramkę dla osób z większym bagażem czy z wózkiem. – Chcemy sprawdzić, czy zaproponowana konstrukcja bramek ewakuacyjnych i ich funkcjonalność doprowadzi do znaczącego zmniejszenia się liczby osób korzystających z wyjść ewakuacyjnych w sposób nieuprawniony i jednocześnie pomijających bramki z kołowrotkami. Funkcjonalność bramek była zdeterminowana głównie środkami finansowymi, jaki dysponowaliśmy na realizację projektu – mówi Magdalena Potocka z biura prasowego warszawskiego ZTM-u.

Bramka nie przypomina tych ze stacji II linii metra, gdzie przejście otwiera się po skasowaniu bądź przybliżeniu biletu. Na Politechnice wystarczy wcisnąć przycisk. – W pierwszym okresie bramki mają charakter testowy. To dopiero początek ich funkcjonowania i rozważamy montaż tymczasowych kasowników. Obecnie – tak jak dotychczas – pasażerowie mogą korzystać z windy (znajdującej się przy głowicy południowej obok nowych bramek), przy której znajduje się kasownik – mówi Potocka.

Rozwiązanie na Politechnice ma charakter testowy. – W zależności od efektów zostanie podjęta decyzja o utrzymaniu nowego rozwiązania, jego modyfikacji lub powrotu do dotychczasowych rozwiązań. Jeżeli efekt testów będzie zadowalający, rozważymy montaż nowych bramek na wszystkich stacjach I linii metra. Harmonogram będzie uzależniony środków finansowych, jakimi będziemy dysponować – informuje Magdalena Potocka.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5