Stadion to największa stacja centralnego odcinka II linii metra. Wyróżniają ją dwa otwierające się na antresolę perony, zielony kolor oraz świetliki w stropie, dzięki którym światło dzienne dotrze pod ziemię.
Stacja składa się z trzech obiektów - peronu II linii, peronu III linii oraz znajdującej się za nim komory torów odstawczych. Powierzchnia stropu to 13 tys. m kw. Na stację prowadzi siedem wejść - częściowo już wykończone taflami szkła hartowanego w kolorze zielonym. To barwa przewodnia stacji.
fot. WUNa powierzchni wyrastają też cztery metalowe "grzybki". W środku nich znajdują się wentylatory, których zadaniem będzie doprowadzenie powietrza na stację. Docelowo pojawią się na nich "żaluzje" z korianu - odpornego materiału na warunki atmosferyczne, będącego mieszanką żywicy akrylowej i minerałów. Oprócz tego w części głowic kolumn będą posadzone drzewa, a część posłuży jako świetliki doprowadzające naturalne światło pod ziemię. Przyjęta została następująca sekwencja obiektów: wentylator / drzewo / świetlik / drzewo / wentylator. Wokół świetlików będą ławki, natomiast wokół drzew - podświetlane ringi. Wzdłuż tych obiektów, będących niejako przedłużeniem kolumn znajdujących się pod ziemią, poprowadzone będą chodnik i ścieżka rowerowa.
fot. WUNa antresoli posadzki są już wyłożone kamieniem szlifowanym. Ściany natomiast są obłożone na przemian czarnym kamieniem polerowanym i podświetlanymi szklanymi panelami. Na stacji znajdzie się dziesięć sztuk schodów ruchomych, a także trzynaście schodów stałych. Schody ruchome będą uruchomiane za pomocą kontakt-maty (czyli wejście pasażerów na panel uruchomi bieg schodów - na I linii są fotokomórki). Dodatkowo schody ruchome posłużą jako droga ewakuacji. W sytuacji zagrożenia będą zatrzymywane, a następnie wszystkie ciągi zostaną uruchomione w kierunku do góry (na I linii wszystkie schody i dźwigi są zatrzymywane).
fot. WUKonstrukcja stacji jest wyjątkowa - peron, w odróżnieniu od innych stacji centralnego odcinka, otwiera się na poziom antresoli. Strop podtrzymują wysokie kolumny kielichowe o ażurowej strukturze. W części z nich znajdą się naturalne i sztuczne świetliki. Na posadzkach na peronie jest już granit strzegomski, widać też dolne oświetlenie krawędzi peronu. Na suficie montowane są podwieszane metalowe panele z kubikami w kolorze zielonym. Pojawiają się też panele zatorowe z grafikami Wojciecha Fangora.
fot. WUTory szlakowe przy drugim (dodatkowym) peronie, wraz z torami odstawczymi za stacją, będą służyć - do czasu wybudowania III linii - garażowaniu i przeglądom pociągów. Przy jednym z torów został wykonany także kanał rewizyjny. W tym miejscu krawędź peronu nie jest wykonana.
fot. WUFotogaleria