Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro przyspieszy w przyszłym roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-10-2013
Ostatnia modyfikacja:
27-03-2023
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro przyspieszy w przyszłym roku
fot. WU
Pociągi metra, dzięki wdrożeniu zmodyfikowanego systemu automatycznego ograniczania prędkości SOP-2 jako podstawowego środka prowadzenia ruchu oraz podniesieniu prędkości, wreszcie będą mogły jeździć częściej. W przyszłym roku składy mają zostać wyposażone w nowe urządzenia odbiorcze. Zwiększenie częstotliwości będzie zależało jednak nie tylko od możliwości technicznych, ale też środków na dodatkową pracę przewozową metra.

Szybciej i gęściej

W ramach kontraktu na dostawę 35 skadów Inspiro wzmocniona ma zostać także obsługa I linii metra. Zwiększenie częstotliwości nie będzie jednak fizycznie możliwe bez zmian w systemie sterowania ruchem – od lat Metro Warszawskie planuje przejście na zmodyfikowany system automatycznego ograniczania prędkości SOP-2, który ma być podstawowym środkiem prowadzenia ruchu pociągów, przy jednoczesnym wyłączeniu semaforów. W tej chwili system SOP-2 z sygnalizacją kabinową pełni funkcję pomocniczą. Zmiany te pozwolą na zmniejszenie odstępów pomiędzy pociągami – odstępy SOP-u są mniejsze niż odcinki pomiędzy semaforami.

Równocześnie zostanie zwiększona prędkość pociągów z 60 do 80 km/h. – To jest wartość dodana dla pasażerów – różnica z punktu widzenia podaży miejsc, jaką możemy zapewnić przy zwiększonej prędkości względem stanu obecnego, jest taka, jakbyśmy kupili trzy dodatkowe pociągi – wyjaśnia Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. Pasażerowie nie powinni odczuć istotnego skrócenia czasu przejazdu w codziennych podróżach (2-3 minuty w skali całej linii) – już obecnie większe różnice występują pomiędzy poszczególnymi porami dnia, spowodowane czasem trwania wymiany pasażerskiej na najbardziej obciążonych stacjach. Jednak podstawową zaletą podniesionej prędkości jest skrócenie czasu wykonywania obiegów – pociągi będą w stanie przewieźć taką samą liczbę pasażerów w krótszym czasie.

Pociągi do modernizacji

Aby zmiany były możliwe, konieczne jest dostosowanie taboru. – W tej chwili pracujemy nad zamontowaniem nowego systemu SOP-2, który będzie umożliwiał wszystkim pojazdom jeżdżenie z maksymalną prędkością. Zasadnicze prace ruszą na początku przyszłego roku – mówi Jerzy Lejk. Termin składania ofert w przetargu na dostawę, montaż i uruchomienie zmodernizowanych urządzeń odbiorczych systemu automatycznego ograniczenia prędkości w pociągach metra mija 6 listopada. Podstawowym celem urządzeń odbiorczych jest ciągły nadzór nad prędkością składu oraz bezpiecznie i automatyczne jej ograniczanie w zależności od sytuacji ruchowej i reakcji maszynisty. Jednocześnie system musi zapewniać możliwość zatrzymania składu w wyznaczonym miejscu przy peronie stacji.

W pierwszym etapie urządzenia mają pojawić się w składach Alstom Metropolis. Prace rozpoczną się w połowie grudnia br. i potrwają do końca czerwca 2014 r. Następnie, w okresie od połowy czerwca 2014 r. do 20 sierpnia 2014 r., dostosowane ma zostać siedem nowych pociągów rosyjskich, dostarczonych po 2008 r. Ostatni, opcjonalny etap obejmuje pozostałe piętnaście składów rosyjskich – urządzenia powinny być zamontowane do końca 2014 r. Decyzję o realizacji tego etapu Metro przekaże do końca kwietnia 2014 r. W każdym miesiącu dostosowane i przekazane do eksploatacji mają być co najmniej trzy składy.

Co z finansami

Po pokonaniu przeszkód technicznych do rozwiązania pozostaje kwestia finansowania zwiększonej pracy przewozowej. Miasto musiałoby zamówić w Metrze dodatkowe kilometry. Czy będzie to możliwe w obecnej sytuacji budżetowej? – Bardzo będzie nam zależało. Dzisiaj w naszych prognozach finansowych jest ujęta podniesiona stawka przewozowa, która jest dostosowana do amortyzacji taboru. Nie kupowalibyśmy tylu pociągów, gdybyśmy nie wiedzieli, że mamy możliwość jeżdżenia nimi – przekonuje Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Zapowiada, że po zmianach pociągi będą jeździły co 120 sekund. Obecnie czas następstwa w szczycie porannym wynosi 170 sekund (2 min. i 50 sek.).
Partner działu

Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Rusza budowa dodatkowych wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro szuka operatora reklam w pociągach

Przestrzeń

Metro szuka operatora reklam w pociągach

Witold Urbanowicz 24 lutego 2023

Zobacz również:

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Komunikacja

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Jakub Rösler 12 października 2021

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Przestrzeń

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 08 października 2021

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Metro: Rusza budowa dodatkowych wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro szuka operatora reklam w pociągach

Przestrzeń

Metro szuka operatora reklam w pociągach

Witold Urbanowicz 24 lutego 2023

Zobacz również:

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Komunikacja

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Jakub Rösler 12 października 2021

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Przestrzeń

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 08 października 2021

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5