Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Chcą przebudować tory odstawcze na Młocinach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Chcą przebudować tory odstawcze na Młocinach
fot. WUTory odstawcze stacji Młociny, widok w kierunku części pasażerskiej
ZTM w Warszawie przymierza się do przebudowy torów odstawczych na stacji metra Młociny. Niedługo zarządca infrastruktury ogłosi nowy przetarg na projekt i budowę. Dzięki wykonanym pracom będzie można tam wykonywać całodobowo przeglądy i naprawy taboru, co jest niezwykle ważne w świetle planów zwiększenia liczby pociągów w ruchu.

ZTM poszukuje firmy, które opracuje projekty budowlany oraz wykonawczy i przebuduje tunel z torami odstawczymi na stacji metra A-23 Młociny, otwartej w 2008 r. Celem tej inwestycji jest utworzenie dwóch komór ucieczkowych dla pracowników w razie zagrożenia pożarem. To warunek konieczny dla wykorzystania torów odstawczych do całodobowej obsługi przeglądowo-naprawczej taboru.

Teraz tylko awaryjnie


Na Młocinach dostępne są cztery tory odstawcze o długości 720 m, z czego jeden przystosowany jest do wykonywania napraw i przeglądów taboru – z szerszym peronem technologicznym (2,00 m zamiast 1,45 m) oraz kanałem przeglądowym. Możliwość ta, zgodnie z projektem architektonicznym i opinią ppoż, może być wykorzystywana jedynie w sytuacjach awaryjnych. Czas pobytu pracowników w obszarze torów nie może przekraczać dwóch godzin. – Określone warunki wynikały z braku możliwości realizacji wyjścia ewakuacyjnego z obszaru torów odstawczych na poziom terenu z uwagi na brak zgody właściciela terenu – huty – na realizację wyjścia – wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego. Jak wynika z dokumentacji nie pozwalają na to także warunki – zabudowa terenu drogami oraz innymi obiektami. Obecnie zatem jedyna droga ewakuacji prowadzi przez stację Młociny.

Jak zapewnia ZTM, tory odstawcze na stacji końcowej są wykorzystywane zgodnie z warunkami dopuszczenia do eksploatacji – służą głównie zawracaniu pociągów i ich odstawianiu w międzyszczycie oraz w przerwie nocnej. – Taki zakres wykorzystania torów odstawczych jest wystarczający przy obecnym stanie inwentarzowym pociągów – mówi Krajnow.

Przez całą dobę

Organizator komunikacji zapewnia, że przebudowa jest konieczna w świetle planów zwiększenia liczby pociągów w ruchu na I linii oraz uruchomienia II linii. – Zwiększenie liczby pociągów z 40 do 75, przy braku możliwości w najbliższym czasie budowy zaplecza technicznego do obsługi taboru na II linii metra, wymaga zwiększenia efektywności wykorzystania istniejących elementów systemu przeglądowo-naprawczego metra – przekonuje Igor Krajnow. W tym celu na Kabatach wykonano m.in. głowicę torową zachodnią elektrowozowni, adaptację obiektu pawilonu taboru specjalnego do postoju pociągów metra, rozpoczęto realizację myjni wagonów oraz przygotowania do budowy hali postojowej dla Inspiro.

Dzięki planowanej przebudowie w pełni wykorzystany ma zostać także potencjał Młocin. Jedna z komór przetrwania, o szerokości 3 m i długości 8 m, znajdzie się na końcu tunelu odstawczego. Druga komora – zaadaptowana z pomieszczenia warsztatu Służby Taboru MW – znajdzie się w miejscu, gdzie cztery tory odstawcze z rozjazdami przechodzą w dwa tory stacyjne (szlakowe). Komory będą zapewniać schronienie dla 12 osób przez minimum dwie godziny. To jedyny sposób, żeby spełnić wymogi odpowiednich rozporządzeń o zapewnieniu ucieczki przed pożarem na drodze mniejszej niż 100 m. – W efekcie zapewniona zostanie możliwość stałego pobytu ludzi w obszarze torów odstawczych i prowadzenia czynności obsługowych przez całą dobę. Pozostały zakres prac wynika z konieczności przystosowania infrastruktury torów odstawczych do obsługi technicznej pociągów Inspiro, tj. do realizacji funkcji nieprzewidzianych w momencie projektowania – wyjaśnia rzecznik ZTM-u. Oprócz tego wszystkie instalacje oraz obiekty (barierki, pomosty itp.) mają być przystosowane do pracy 24h na dobę. Poza tym powinna zostać dokonana przeróbka szyny prądowej przy torze przeglądowym w celu umożliwienia płynnego wprowadzenia wszystkich rodzajów pociągów (obecnie jest możliwe tylko dla składów rosyjskich). Wszelkie prace powinny zostać wykonane w ciągu 290 dni od podpisania umowy.

Bez utrudnień


Przebudowa nie spowoduje utrudnień w ruchu pociągów. – Realizacja inwestycji nie wpłynie na płynność ruchu pasażerskiego. Nie są z tego powodu przewidziane żadne ograniczenia w kursowaniu metra – zapewnia Igor Krajnow. Prace będą realizowane w przerwie nocnej albo w innych uzgodnionych przerwach – w efekcie, z uwagi na ograniczony czas, będzie to bardzo trudne przedsięwzięcie.

ZTM unieważnił już jedno postępowanie – wpłynęła tylko jedna oferta (o wartości 676 tys. zł), która przekraczała założony przez inwestora kosztorys. – Będziemy ponawiać przetarg w najbliższym czasie – zapowiada Krajnow.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5