Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Przymiarki do rozbiórki ściany między peronem I linii a II linią

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-06-03 16:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro:  Przymiarki do rozbiórki ściany między peronem I linii a II linią
fot. WU
Wykonawca budowy centralnego odcinka II linii metra odgrodził część peronu I linii na stacji Świętokrzyska. W tym miejscu powstanie bezpośrednie przejście na peron II linii. Trwają przymiarki do rozbiórki ściany dzielącej peron i korytarz przesiadkowy.

W ostatnich dniach południowy kraniec peronu na I linii został odgrodzony tymczasową ścianą. – Zgodnie z założeniami wykonawca zbudował ścianę osłonową, by nie było zagrożenia dla pasażerów i ruchu. Dzięki temu nie musimy zamykać stacji – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. – To konstrukcja izolacyjna, podobna jest na antresoli na poziomie -1. Ma za zadanie ochronić wnętrze stacji I linii od prac przy połączeniu dwóch stacji – precyzuje Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.

Jak wyjaśnia wykonawca centralnego odcinka II linii metra w tej chwili są prowadzone prace ogólnobudowlane. – Część łącznika przesiadkowego nie przylega bezpośrednio do ściany peronu I linii. Za peronem są jeszcze pomieszczenia służbowe, które najpierw trzeba przebudować – wyjaśnia Witczyński. – Są już prowadzone prace przy łączeniu stropów dwóch części stacji – peronu I linii i przejścia do II linii – dodaje rzecznik wykonawcy.

Budowniczowie nie spodziewają się przerw w ruchu. – Nie planujemy utrudnień. Gdyby doszło do zapylenia stacji, to mogłaby pojawić się potrzeba zamknięcia peronu. Ale to zdarzenie incydentalne. Poza tym po to stawiamy te ściany tymczasowe, żeby do takich sytuacji nie dochodziło – przekonuje rzecznik.

Stacje I i II linii będą połączone w dwóch miejscach. Pasażerowie będą mogli przesiadać się między liniami poprzez rozbudowaną antresolę lub bezpośrednim łącznikiem między peronami. Jeżeli chodzi o bezpośrednie połączenie, korytarz przesiadkowy znajdzie się na południowym krańcu peronu I linii (w kierunku Kabat). Ściany po obu stronach windy, która łączy peron I linii z antresolą i powierzchnią, zostaną wyburzone. Na przedłużeniu peronu powstanie korytarz, którym pasażerowie dotrą do schodów ruchomych oraz do nowej windy łączącej bezpośrednio poziom I i II linii metra. Po zjechaniu schodami ruchomymi pasażerowie będą musieli jeszcze pokonać dwa krótkie biegi zwykłych schodów. Korytarz przesiadkowy wyprowadzi podróżnych na zachodni koniec peronu II linii (w kierunku Woli).


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Decyzja środowiskowa dla metra na Targówek

Przestrzeń

Decyzja środowiskowa dla metra na Targówek

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2014

Metro: Świetne lampiony na Stadionie

Przestrzeń

Metro: Świetne lampiony na Stadionie

Witold Urbanowicz 31 lipca 2014

Wykonawca metra: Robimy wszystko, żeby zdążyć z Powiślem

Przestrzeń

Wykonawca metra: Robimy wszystko, żeby zdążyć z Powiślem

Witold Urbanowicz 30 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5