Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Przygotowania do budowy ścian szczelinowych na Trockiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro:  Przygotowania do budowy ścian szczelinowych na Trockiej
fot. Metro WarszawskieBudowa stacji Trocka - stan z początku maja
Wykonawca wschodniego-północnego przedłużenia II linii metra rozpoczyna prace konstrukcyjne na stacji C18 Trocka. – Rozpoczęliśmy wykop wstępny, który będziemy poszerzać w kierunku ulicy Trockiej – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi. Oznacza to spore utrudnienia dla mieszkańców, którzy stracą przejście przez plac budowy.

Stacja C18 Trocka jest kluczowa dla realizacji wschodniego-północnego odcinka II linii metra, realizowanego przez firmę Astaldi. Tutaj przewidziano bowiem lokalizację szybu startowego dla tarcz drążących tunele. – Rozpoczęliśmy wykop wstępny. Będziemy go poszerzać w kierunku ulicy Trockiej – informuje Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi. Oznacza to, że mieszkańcy stracą tymczasowe przejście przez plac budowy. Zamknięcie planowane jest w nocy z piątku na sobotę (z 24 na 25 czerwca), teraz – przez ok. 2,5 roku – piesi będą musieli nadrabiać drogi wokół budowy.

Prowadzone działania to wstęp do prac konstrukcyjnych przy budowie samej stacji. – Gdy zakończymy wykop, przystąpimy do wytyczania murków prowadzących, które umożliwią budowę ścian szczelinowych w tej części stacji, która posłuży dla szybu startowego dla tarcz drążących tunele – informuje Witczyński. Oprócz tego trwa przebudowa instalacji podziemnych w celu wyeliminowania kolizji.

Bardziej zaawansowana jest jedynie budowa wentylatorni V18 – tutaj usunięto już wszystkie możliwe kolizje z instalacjami podziemnymi. – Trwa realizacja ścian szczelinowych – mówi Mateusz Witczyński. Na placach budowy pozostałych wentylatorni i stacji w dalszym ciągu trwa przebudowa instalacji.

Prace trwają również w gabinetach. – Ponadto pracujemy nad oprogramowaniem dla systemu sterowania ruchem, kompatybilnym z tym na centralnym odcinku II linii, a także wykonujemy projekt dla stacji C15 Dworzec Wileński, związany z rozbudową metra i połączeniem tuneli z istniejącą infrastrukturą – dodaje rzecznik wykonawcy.

O rozpoczęciu budowy metra mogą na razie pomarzyć mieszkańcy Woli. Tutaj, dla odcinka zachodniego, nie wydano jeszcze pozwoleń na budowę. Ich brak z kolei wstrzymuje zawarcie umowy z wykonawcą, firmą Gulermak. Władze miasta spodziewają się jednak rychłego wydania niezbędnych decyzji.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5