Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Mercedes-Benz prezentuje nowości – eCitato G, Intouro i Sprinter City 75

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-09-23 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Mercedes-Benz

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mercedes-Benz prezentuje nowości – eCitato G, Intouro i Sprinter City 75
mat. producenta
Mercedes-Benz chwali się licznymi nowościami w swojej ofercie. Mowa o nowym, w pełni elektrycznym eCitaro G z bateriami polimerowymi, nowym ekonomicznym i wszechstronnym autobusie międzymiastowym Intouro, nowym minibusie Sprinter City 75.

Kurtyna w górę dla podwójnej światowej premiery: Mercedes-Benz prezentuje w pełni elektryczny autobus przegubową eCitaro G, który opcjonalnie może być wyposażany w innowacyjne baterie polimerowe. Nowy, liczący 18,13 m długości eCitaro G jest idealnym rozwiązaniem dla bardzo zatłoczonych miast i metropolii na liniach o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego i jest też kluczowym elementem, dzięki któremu centra miast stają się bardziej przyjazne dla życia.

Zarówno przegubowy eCitaro G jak i jednoczłonowy eCitaro wychodzą naprzeciw indywidualnym życzeniom operatorów komunikacji miejskiej. Akumulatory montowane w eCitaro G i eCitaro są standardowo ładowane prądem stałym (ładowanie DC = direct current) za pomocą wtyczki, gdzie moc ładowania wynosi do 150 kW. Wtyczka znajduje się po prawej stronie pojazdu nad nadkolem osi przedniej. W uzupełnieniu do tego, od następnej wiosny możliwe będą też dodatkowe pozycje wtyczek po lewej stronie pojazdu lub z tyłu.

Zgodnie z zapowiedzią złożoną podczas premiery, zarówno jednoczłonowy, jak i przegubowy eCitaro jest teraz dostępny także z pantografem stanowiącym alternatywę dla ładowania typu plug-in. Kolejnym wariantem jest wersja z szynami ładującymi umożliwiającymi ładowanie z zastosowaniem pantografów stacjonarnych. Dzięki tym dwóm wariantom moc ładowania – bądź co bądź i tak już wysoka – podwaja się do 300 kW.

Tak jak wariant jednoczłonowy eCitaro G jest napędzany za pośrednictwem sprawdzonej już osi elektrycznej ZF AVE 130 montowanej w tylnym członie pojazdu. Dla uzyskania maksymalnej trakcji i możliwości eksploatacji w wymagających warunkach topograficznych autobus przegubowy jest dostępny nawet z dwiema osiami napędzanymi. Podobnie jak w przypadku eCitaro, silniki na piastach kół osiągają maksymalną moc 2 x 125 kW na oś, moment obrotowy wynosi 2 x 485 Nm. Dzięki przełożeniu daje to w efekcie 2 x 11 000 Nm na oś. Zapewnia to autobusowi przegubowemu wystarczającą moc napędową.

W ten sposób eCitaro przeszedł w bardzo krótkim czasie transformację z jedynaka w kompletną serię, która obejmuje jednoczłonowy autobus eCitaro, nowy autobus przegubowy eCitaro G oraz szeroką gamę technologii ładowania i akumulatorów.

Mocne i trwałe: nowe baterie polimerowe w eCitaro G i eCitaro

Nowy eCitaro G to pierwszy na świecie autobus miejski w swojej kategorii wyposażony w baterie polimerowe. Zastosowane w nim akumulatory cechują się bardzo wysoką gęstością energetyczną. Jest ona większa o ok. jedną czwartą niż w przypadku klasycznych baterii litowo-jonowych nowej generacji z ciekłym elektrolitem. Nowa technologia zastosowana w obecnych bateriach, z których każda posiada pojemność energetyczną 441 kWh, dostępna jest zarówno do autobusów przegubowych, jak i jednoczłonowych. W sprzyjających warunkach, przy średnich wymaganiach dotyczących prędkości, topografii i obciążenia, a także w łagodnych warunkach klimatycznych pozwala ona uzyskać nowemu eCitaro G zasięg do 220 km. Z kolei w zimie, z włączonym ogrzewaniem, eCitaro G potrafi pokonać odległość 170 km, co także jest wynikiem imponującym.

Kolejną zaletą baterii polimerowych jest ich długa żywotność. Dlatego właśnie eCitaro/eCitaro G wyposażony w tę technologię otrzymuje podstawową gwarancję na okres do dziesięciu lat lub do 280 MWh wydatku energii na zespół akumulatorów.

Ze względu na odmienne cechy autobusy miejskie z bateriami polimerowymi mają inne profile zastosowań niż pojazdy ze stosowanymi dotychczas bateriami litowo-jonowymi, zwanymi również bateriami NMC ze względu na swój skład chemiczny. W ten sposób Mercedes-Benz daje operatorom wybór: eCitaro G i eCitaro będą w przyszłości oferowane albo z bateriami polimerowymi albo z nowymi, mocniejszymi bateriami NMC.

Wszechstronny, ekonomiczny i bezpieczny: nowy autobus międzymiastowy Intouro

Maksymalnie zoptymalizowana ekonomika i elastyczność, najwyższa funkcjonalność i komfort skrojony na miarę konkretnego zastosowania, oraz zabezpieczenia w postaci przełomowych systemów wspomagania – tym ma charakteryzować zaprojektowany na nowo Mercedes-Benz Intouro, przeznaczony do przewozów międzymiastowych i wycieczkowych. Benz Intouro oferuje szeroką gamę możliwych konfiguracji. Począwszy od funkcjonalnego wysokopodłogowego autobusu międzymiastowego z przedziałem bagażowym, poprzez autobus szkolny i pojazd do przewozów transferowych, jak również w transporcie pracowniczym aż po komfortowy autobus na całodniowe wycieczki i wyjazdy weekendowe.

Na początek Intouro zostanie wprowadzony na rynek w swoim zasadniczym, najliczniej obsadzonym przez niego segmencie jako Intouro o długości 12,18 m i Intouro M o długości 13,09 m. Następnie pojawi się wyjątkowo zwrotny Intouro K (długość 10,75 m) i trzyosiowy Intouro L o długości 14,88 m. Różnorodność modeli Intouro jest naprawdę fascynująca, bowiem dzięki swojej modułowej budowie zapewnia właściwą odpowiedź na każde pytanie.

Producent podkreśla też wysoki poziom bezpieczeństwa. Pojazd jest wyposażony w układ wspomagania hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 (ABA 5). To pierwszy system, w którym zdecydowano się na połączenie radaru i kamery. Dostępny na życzenie układ wspomagania może wykonywać automatyczny manewr hamowania awaryjnego w granicach działania systemu aż do momentu całkowitego zatrzymania pojazdu w reakcji na nieruchome i ruchome przeszkody. Będący pierwszym na świecie autobusowym asystentem hamowania awaryjnego ABA 5 może teraz spowodować nawet automatyczne pełne zatrzymanie awaryjne w przypadku rozpoznania poruszających się osób.

Wyjątkowe nowe elementy wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo jazdy Intouro obejmują również opcjonalny, oparty na technologii radarowej układ wspomagania skrętu Sideguard Assist z funkcją rozpoznawania osób. Wspiera on kierowcę, zwłaszcza podczas wykonywania manewru skrętu w terenie zabudowanym, i skutecznie chroni słabszych użytkowników dróg, takich jak piesi czy rowerzyści.

Ze względu na znacznie poszerzony wachlarz zastosowań nowy Intouro zastąpi poprzednią serię. Opracowanie nowego modelu stało się również impulsem do uporządkowania produktów Daimler Buses w segmencie autobusów międzymiastowych. Dotychczasowe serie MultiClass 400 UL i UL business siostrzanej marki Setra zostają połączone w nowym Intouro. Aczkolwiek bardzo popularna seria MultiClass 400 LE business pozostanie niezmiennie w asortymencie Setry. Zabieg ten daje w efekcie jasno ustrukturyzowaną ofertę: Segment wysokopodłogowych autobusów międzymiastowych obejmuje nowy Mercedes-Benz Intouro, a segment niskopodłogowych autobusów przejmuje Setra LE business.

Wygodny i wyjątkowo bezpieczny: Minibus Sprinter City 75 z nowymi fotelami

Mercedes-Benz Sprinter City 75 jest okrętem flagowym wśród minibusów marki Mercedes-Benz na trasach liniowych. Liczący 8,5 metra długości autobus liniowy ze swoim charakterystycznym nadwoziem oferuje miejsce dla maks. 38 pasażerów. Dzięki nowemu systemowi foteli międzymiastowych Inter Star Sprinter autobus miejski jako Sprinter City 75 stał się teraz jeszcze bardziej elastyczny. Tapicerowane fotele z wysokim i stałym oparciem przekonują do siebie komfortem, a dzięki montowanym w standardzie trzypunktowym pasom bezpieczeństwa także maksymalnym bezpieczeństwem na wszystkich miejscach siedzących. Układ miejsc siedzących, a tym samym także ich liczbę, Sprinter City 75 przejmuje z autobusu miejskiego: Dwanaście siedzeń rozlokowanych jest w części wysokopodłogowej, kolejnych siedem znajduje się z przodu w części niskopodłogowej.

Kierowcy autobusów mają siłą rzeczy bardzo częsty bezpośredni kontakt ze swoimi pasażerami. Dlatego w czasach pandemii COVID-19 szczególne znaczenie zyskuje nowa, zamknięta i przeszklona przegroda stanowiska kierowcy. Będzie ona dostępna dla Sprintera City 75 od końca roku, chroniąc kierowcę przed ryzykiem infekcji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5