Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Melbourne. Słynna tramwajowa restauracja pozywa miasto o 10 mln dol.

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-10-15 15:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Melbourne. Słynna tramwajowa restauracja pozywa miasto o 10 mln dol.
fot. Sivahari, lic. CC A-SA 4.0 International
Melbourne. Słynna tramwajowa restauracja pozywa miasto o 10 mln dol.
Melbourne. Słynna tramwajowa restauracja pozywa miasto o 10 mln dol.
Spółka, która od prawie 40 lat prowadzi w Melbourne trzy restauracje w… trzech zabytkowych tramwajach jeżdżących po szynach australijskiej metropolii, żąda od miasta 10 mln dolarów australijskich. Ma to być rekompensata za straty, bo przed rokiem tramwaje zostały ściągnięte z szyn.

Colonial Tramcar Restaurants to luksusowe restauracje zlokalizowane w trzech zabytkowych tramwajach zbudowanych w latach 1947–50. To pojazdy W–Class, skonstruowane przez Preston Workshops. Restauracje działają od początków lat 80-tych ubiegłego wieku. Są dużą atrakcją turystyczną i miejscem organizowania specjalnych imprez.

A właściwie były, bo od października ubiegłego roku tramwaje nie jeżdżą. Według zarządcy tramwajów Yarra Trams ich przestarzała konstrukcja stanowi zagrożenie, jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasażerów/konsumentów.

Obie firmy zaczęły się przerzucać odpowiedzialnością za remont i przystosowanie ich do wymogów bezpieczeństwa. Restauracja uważa, że operator tramwajów nie ma prawa uniemożliwiać mu prowadzenia biznesu, bo wciąż obowiązuje umowa między Colonial Tramcar Restaurants a Yarra Trams i Public Transport Victoria (czyli regionalnym ZTM–em). Z kolei miejskie spółki uważają, że to dzierżawca jest odpowiedzialny za utrzymanie pojazdów w czasie trwania umowy.

CTR w sądzie będzie dochodziło 10 mln dol. australijskich, bo na tyle wyceniło swoje straty.

Jednak dziennik „The Age” opisujący sprawę zwraca uwagę, że restauracja odrzuciła kilka propozycji tymczasowych ze strony urzędników. Proponowali m.in. udostępnienie innego zabytkowego tramwaju, który przeszedł modernizację pod kątem bezpieczeństwa, by w tym czasie CTR zmodernizowało dwa kolejne. Inną propozycją, było udostępnienie miejsca w mieście, na stacjonarne prowadzenie restauracji w wagonach, które nie uczestniczyłyby w ruchu miejskim.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Melbourne w październiku przemaluje osiem tramwajów

Przestrzeń

Melbourne w październiku przemaluje osiem tramwajów

Jakub Dybalski 16 sierpnia 2018

Melbourne. Szybsze tramwaje, więcej wypadków?

Komunikacja

Melbourne. Szybsze tramwaje, więcej wypadków?

Jakub Dybalski 22 stycznia 2018

Melbourne. Tramwajowy trener personalny

Komunikacja

Melbourne. Tramwajowy trener personalny

Jakub Dybalski 22 listopada 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5