MAN Truck & Bus wygrał przetarg na dostawę trzech 15-metrowych, niskopodłogowych autobusów dla Opola. Choć Solaris zaproponował nieco tańsze pojazdy, to przegrał przez to, że nie produkuje własnych silników.
Przedmiotem zamówienia były trzy 15-metrowe autobusy. Zgodnie ze specyfikacją pojazdy mają być wyposażone w silnik spełniający normę emisji spalin Euro 6, komputer pokładowy z oprogramowaniem, monitoring, klimatyzację oraz system zapowiedzi głosowych. Mają pomieścić minimum 128 pasażerów, z czego 33 na miejscach siedzących.
Najważniejszym kryterium w przetargu była cena, choć jej waga była stosunkowo niewielka, bo oszacowano ją na 60 proc. Poza tym istotne były kryteria techniczne (20 proc.), warunki eksploatacyjne (15 proc.) i warunki gwarancji (5 proc.).
W sumie MAN za swoją ofertę zyskał 99,94 proc. możliwych do zdobycia punktów. Solaris został oceniony na 98 proc. Solaris, w przeciwieństwie do MAN-a, nie produkuje swoich silników. To przełożyło się na brakujące 2 proc. w ramach pełnej oceny oferty.
Więcej na temat powodów, dla których Solaris przegrał opolski przetarg, przeczytasz w Monitorze.
