Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Małopolskie: Jeden bilet na całe województwo? Trwają prace nad przetargiem

Dalej Wstecz
Autor:

Dominik Lebda

Data publikacji:
2013-10-31 10:18
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Małopolskie: Jeden bilet na całe województwo? Trwają prace nad przetargiem
fot. Radosław Drożdżewski (Zwiadowca21), lic. CC BY-SA 3.0
Jeden nośnik z biletem miejskim, początkowo dla dwóch miast, oraz biletem przewoźnika kolejowego to główne założenia Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Jej wdrożenie zintegruje nie tylko Szybką Kolej Aglomeracyjną z transportem miejskim, ale również ułatwi korzystanie z komunikacji turystom.

Małopolska Karta Aglomeracyjna będzie nowoczesnym nośnikiem usług w postaci karty zbliżeniowej oraz aplikacji mobilnych dla systemów operacyjnych iOS, Android i Windows Phone. Nośnik ułatwi korzystanie z usług związanych z transportem publicznym na terenie województwa małopolskiego. Takie są założenia projektu, który ma obejmować nawet całe województwo. Początkowo umowę podpisze Kraków i Tarnów z województwem małopolskim, jednak do projektu będzie mogła dołączyć każda z gmin.

Na początek Tarnów i Kraków


W pierwszym etapie realizacji projektu MKA udostępniać będzie usługi dotyczące wielokrotnych przejazdów (bilety okresowe) i obejmie krakowską oraz tarnowską komunikację miejską, a także koleje regionalne (Przewozy Regionalne). MKA umożliwi także korzystanie z budowanych przez województwo małopolskie w Tarnowie, Bochni i Skawinie parkingów typu park&ride.

W pierwszym etapie projektu tworzony jest system informatyczny o pełnej funkcjonalności przewidzianej dla MKA. – Tworzymy sieć akceptacji MKA w postaci automatów rozlokowanych na trasach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pomiędzy Trzebinią, Krakowem, Bochnią i Tarnowem, pomiędzy MPL Balice, Krakowem i Wieliczką oraz pomiędzy Sędziszowem, Krakowem i Podborami Skawińskimi. Integrujemy istniejące systemy na terenie Krakowa i Tarnowa w taki sposób, aby użytkownik MKA mógł korzystać z infrastruktury KKM (Krakowskiej Karty Miejskiej) i TKM (Tarnowskiej Karty Miejskiej). Zbudujemy także system informacji pasażerskiej na wspomnianych liniach SKA i zapewnimy infrastrukturę dla parkingów park&ride w Bochni, Skawinie i Tarnowie – tłumaczy biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

W drugim etapie budowy zintegrowanego systemu transportowego Małopolski Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego planuje rozszerzenie MKA o przejazdy jednorazowe oraz o prywatnych przewoźników działających na terenie województwa.

Skorzystają mieszkańcy turyści

Małopolska Karta Aglomeracyjna to także nośnik umożliwiający korzystanie z usług typu e-government. Województwo małopolskie chce, aby MKA służyła mieszkańcom województwa i turystom odwiedzającym region także jako nośnik zastępujący bilet wstępu do miejsc stanowiących atrakcje turystyczne regionu.

– Przewidujemy, że MKA będzie dostępna już w pierwszym kwartale 2015 r. Zakończyliśmy bardzo trudny etap opracowania dokumentacji technicznej dla projektu. Złożoność systemu, ilość podmiotów w nim uczestniczących i konieczność opracowania rozwiązania, które będzie integrowało istniejące już rozwiązania, jednocześnie zapewniając ich kompatybilność z MKA powodowały, że etap przygotowania inwestycji do realizacji był długi i wymagał szczegółowych analiz na wielu płaszczyznach – tłumaczy biuro prasowe UMWM.

Wspólnie z władzami Krakowa, Tarnowa, Bochni i Skawiny, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego wypracował stosowane porozumienia dotyczące współpracy z województwem przy realizacji projektu. Obecnie trwają przygotowania do procedury ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji.

Integracja za 20 mln zł

Województwo małopolskie szacuje, że koszty całego systemu wyniosą około 20 mln zł. – Zakładamy, że MKA dostępna będzie w dwóch formatach: jako fizyczny nośnik w postaci spersonalizowanej karty zbliżeniowej oraz jako aplikacja mobilna – informuje biuro prasowe UMWM.

Koszt wyrobienia Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej nie powinien przekroczyć 20 zł. Będzie obejmował wyprodukowanie nośnika, jego personalizację przez Operatora MKA i dostarczenie gotowego produktu do użytkownika. MKA jako aplikacja mobilna będzie dostępna do pobrania bez opłat.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Felieton: Rola BMW w transporcie, czyli dlaczego mówimy szyfrem?

Prawo & Finanse

Felieton: Rola BMW w transporcie, czyli dlaczego mówimy szyfrem?

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2014

Będzie wspólny bilet Kraków – pociąg – Katowice?

Prawo & Finanse

Będzie wspólny bilet Kraków – pociąg – Katowice?

Paweł Rydzyński 21 stycznia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5