Miasto przygotowuje nowy punkt przesiadkowy w północno-wschodniej części miasta. Przy przystanku kolejowym PKP Ponikwoda powstanie nowoczesny węzeł z parkingiem Park&Ride, zatoką Kiss&Ride, ładowarką dla autobusów elektrycznych i systemem informacji pasażerskiej. To część szerokiego programu rozwoju transportu publicznego, który ma lepiej połączyć komunikację miejską z koleją i ruchem rowerowym.
Lublin rusza z kolejną inwestycją w system przesiadkowy. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił przetarg na budowę nowego węzła przesiadkowego przy przystanku kolejowym PKP Ponikwoda. Projekt obejmuje też budowę fragmentu ul. Trześniowskiej i nowej drogi bez nazwy, które zapewnią dojazd do powstającego obiektu. Inwestycja jest elementem projektu „Rozwój zintegrowanego systemu transportu publicznego na terenie miasta Lublin”, współfinansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.
Kompleksowy węzeł z P+R, Kiss & Ride i ładowarką dla autobusów
Zadanie obejmuje szeroki zakres robót drogowych i transportowych. Przebudowany zostanie układ uliczny w rejonie przystanku – m.in. ulice Trześniowska, Paprociowa i nowy odcinek drogi bez nazwy. Powstaną jezdnie, skrzyżowania, drogi dla pieszych i rowerów, zatoki autobusowe, odwodnienie oraz nowe oświetlenie.
Centralnym elementem inwestycji będzie węzeł przesiadkowy komunikacji miejskiej z wiatami przystankowymi i systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. W jego otoczeniu przewidziano parking typu P+R, zatokę Kiss&Ride oraz stację ładowania autobusów elektrycznych. Na terenie obiektu powstanie również budynek socjalno-sanitarny dla kierowców z instalacją fotowoltaiczną, a cały obszar zostanie objęty monitoringiem wizyjnym.
W ramach prac MPWiK zaplanowano również budowę i przebudowę sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej z przyłączami do posesji.
Harmonogram i kryteria oceny
Zgodnie ze specyfikacją, wykonawca będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy na zakończenie całości robót. Postępowanie obejmuje jeden zakres bez podziału na części, ponieważ dla całego zadania wydano już jedną decyzję ZRID, a wszystkie branże muszą być ze sobą ściśle skoordynowane. Termin składania ofert upływa 5 grudnia 2025 r., a ich otwarcie nastąpi tego samego dnia. Wadium ustalono na 500 tys. zł, a zabezpieczenie należytego wykonania umowy – na 3 % wartości brutto oferty.
Zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał się realizacją co najmniej dwóch robót drogowych klasy L lub wyższej o wartości minimum 15 mln zł każda, z oświetleniem i kanalizacją deszczową. W zespole muszą znaleźć się m.in. kierownik budowy, kierownicy robót branżowych (drogowej, elektrycznej i sanitarnej) oraz uprawniony geodeta. Oferty będą oceniane według dwóch kryteriów: ceny (60%) i okresu gwarancji (40%) – minimalnie 36 miesięcy, maksymalne punkty przy 60 miesiącach lub więcej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.