Partner serwisu
Komunikacja

Radom z ofertami na projekt węzła przesiadkowego na Południe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
26-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Radom z ofertami na projekt węzła przesiadkowego na Południe
fot. Łukasz Wójcik/UM Radom
Radom planuje budowę nowego węzła przesiadkowego. Właśnie spłynęły do miasta oferty. Pętla autobusowa na osiedlu Południe ma powstać w pobliżu wybudowanego już parkingu Park&Ride. Nieopodal miałby powstać także – zapowiadany od lat – nowy przystanek kolejowy wraz z kładką przez tory. Budowa pętli ma być finansowana ze środków unijnych.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu poszukuje projektanta na opracowanie dokumentacji dla potrzeb rozwoju zrównoważonej mobilności. Zamówienie dotyczyć będzie etapu pierwszego, czyli budowy węzła przesiadkowego na osiedlu Południe. Znalazły się trzy zainteresowane firmy. Oferty jednak wykraczają nieznacznie poza budżet zamawiającego, który wynosił 303,5 tys. zł. Firma MT-Projekt z Grójca wyceniła prace na 311 tys. zł, Safege z Francji na 571,3 tys. zł, zaś LPW Engineering z Katowic na 391,4 tys. zł. Wybór firmy projektowej poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz doświadczenia i kwalifikacji zawodowych osoby wyznaczonej na stanowisko projektanta drogowego (40 proc.). Zamawiający wyznaczył 6 miesięcy od daty podpisania umowy na opracowanie dokumentacji. W tym czasie wykonawca będzie musiał także pozyskać pozwolenia na budowę.

To historyczny moment dla Radomia, gdyż miasto po raz pierwszy może sięgnąć po fundusze unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Dotychczas województwo mazowieckie nie było brane pod uwagę przy podziale tych środków. Radom może więc teraz liczyć na pulę 45 mln euro, czyli ponad 200 mln zł. Aby jednak z nich skorzystać, miasto musi zgłosić gotowe projekty najpóźniej do końca 2025 roku.

W przyszłości powstać ma nowa pętla autobusowa w pobliżu wybudowanego w 2021 roku parkingu Park&Ride na 167 miejsc ogólnodostępnych i 7 miejsc dla osób niepełnosprawnych przy ul. Sycyńskiej. Radom zaplanował trzy stanowiska odjazdowe dla autobusów, które będą miały po 40 metrów długości i będę wyposażone w krawężniki typu peronowego oraz linie naprowadzające dla osób niewidomych. Zamawiający wymaga zaprojektowania płyty postojowej z betonu, przystosowanej dla ruchu autobusów elektrycznych, gdyż te posiadają zwiększone naciski na oś ze względu na przewożone baterie. Wykonawca będzie musiał także zaprojektować przyłącze średniego napięcia pod ewentualną budowę jednej stacji ładowania o mocy 300 kW dla autobusów elektrycznych. Projektanci muszą także przewidzieć miejsce pod transformator, ładowarkę oraz maszt ładujący na jednym stanowisku odjazdowym.

Na każdym peronie przewidziano jedną wiatę 4-modułową z gablotą informacyjną o wielkości tylnej szyby. Gablota będzie podświetlana. Obok wiat znajdą się tablice z dynamiczną informacją pasażerską. Na pętli autobusowej pojawi się także jeden biletomat. Obok peronów znajdzie się w części oszklona wiata z parkingiem rowerowym. Zamontowanych ma zostać 5 stojaków u-kształtnych mocowanych w gruncie. Długość wiaty określono na 5,4 metra oraz 2,3 metra szerokości.

Na pętli autobusowej ma się znaleźć również punkt socjalny dla kierowców. Pawilon ma mieć wymiary zewnętrzne 3 metry na 6 metrów. Wewnątrz znajdą się również dwie toalety dla kierowców. Obiekt ma być przystosowany do przemieszczania i podnoszenia przy użyciu żurawia przenośnego.

Projektanci będą musieli także opracować układ chodników i ścieżek rowerowych, aby dowiązać nową pętlę do istniejącego układu drogowego. Ciągi piesze mają uwzględniać także planowaną w pobliżu kładkę dla pieszych przez tory, która miałaby służyć za dojście do nowego przystanku kolejowego Radom Południowy. Konieczne jest także zaprojektowanie oświetlenia oraz przebudowy fragmentu ulicy Sycyńskiej na potrzeby wjazdu autobusów na nową pętlę.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Radom zaprojektuje węzeł przesiadkowy na osiedlu Południe

Przestrzeń

Radom zaprojektuje węzeł przesiadkowy na osiedlu Południe

Przemysław Farsewicz 22 stycznia 2024

W Tarnowskich Górach trwa budowa węzła przesiadkowego

Przestrzeń

W Tarnowskich Górach trwa budowa węzła przesiadkowego

Redakcja/inf. pras. 02 sierpnia 2023

W Zabrzu powstają dwa centra przesiadkowe

Przestrzeń

W Zabrzu powstają dwa centra przesiadkowe

Redakcja/inf. pras. 15 maja 2023

Zobacz również:

Radom zaprojektuje węzeł przesiadkowy na osiedlu Południe

Przestrzeń

Radom zaprojektuje węzeł przesiadkowy na osiedlu Południe

Przemysław Farsewicz 22 stycznia 2024

W Tarnowskich Górach trwa budowa węzła przesiadkowego

Przestrzeń

W Tarnowskich Górach trwa budowa węzła przesiadkowego

Redakcja/inf. pras. 02 sierpnia 2023

W Zabrzu powstają dwa centra przesiadkowe

Przestrzeń

W Zabrzu powstają dwa centra przesiadkowe

Redakcja/inf. pras. 15 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5