Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Londyn. Burmistrz zapowiedział czwartą autostradę rowerową

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-10-10 10:16
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Londyn. Burmistrz zapowiedział czwartą autostradę rowerową
fot. TfL
W stolicy Wielkiej Brytanii od kilku lat rozwijany jest program budowy wydzielonych tras rowerowych przecinających miasto tak, by rowerzyści nie musieli obawiać się zetknięcia z samochodami. Dzięki nim wielkość ruchu rowerowego wzrosła tam skokowo. Teraz burmistrz Sadiq Khan zapowiedział budowę czwartej trasy z Tower Bridge do Greenwich.

– Bardzo się cieszę, że mogę ogłosić powstanie 4 km nowych, wydzielonych dróg rowerowych, prowadzących do południowo–wschodniego Londynu. Jeżdżenie na rowerze musi być wygodne i bezpieczne, bo zależy nam na tym, by jak najwięcej londyńczyków poruszało się w ten sposób. Od tego zależy jakość powietrza w mieście i nasze zdrowie. Ta rowerowa autostrada pozwoli korzystać z roweru tysiącom mieszkańców, którzy do tej pory nie mieli takiej okazji – mówił kilka dni temu Khan.

Burmistrz dodawał, że wspomniana trasa, czyli Cycle Superhighway 4, została wyznaczona z jednej strony, bo tam właśnie jest na nią zapotrzebowanie ze strony mieszkańców, ale z drugiej, bo daje nadzieję na duży wzrost ruchu rowerowego.

Wszelkie działania związane z walką o czystsze powietrze są jednym z głównych tematów działań obecnego burmistrza Londynu. To konieczność, bo wiosną tego roku brytyjski odpowiednik Sądu Najwyższego nakazał rządowi opracowanie planu walki z zanieczyszczeniem powietrza, po opublikowaniu naukowych opracowań z których wynika, że z tego powodu co roku umiera w kraju 40 tys. osób. Dlatego już zapowiedziano zakaz produkcji i sprzedaży w Wielkiej Brytanii aut z silnikami diesela i benzynowymi od 2040 r.

Sam Londyn też działa w tej sprawie. Khan rozważa zastąpienie strefy płatnego wjazdu (CCZ) opłatą dla wszystkich aut w stolicy za przejechane kilometry, a także obciążenie dodatkową opłatą najstarszych, czyli najbardziej dymiących aut. Część taboru autobusowego jest wymieniana na elektryczny, a z pojazdów z tym napędem ma korzystać brytyjska poczta.

Czy Cycle Superhighways się sprawdzają? Pięć lat temu, gdy wytyczono pierwsze trasy sprawdzono, że na wspomnianych ulicach ruch rowerowy wzrósł o 70 proc.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tysiące rowerów porzuconych po festiwalu. Pojadą na… Karaiby

Mobilność

Tysiące rowerów porzuconych po festiwalu. Pojadą na… Karaiby

Jakub Dybalski 03 października 2017

Warszawa: Rower elektryczny wyjątkiem, a nie regułą

Przestrzeń

Warszawa: Rower elektryczny wyjątkiem, a nie regułą

Witold Urbanowicz 11 września 2017

Turku. Nextbike Polska z kontraktem na rowery w Finlandii

Mobilność

Turku. Nextbike Polska z kontraktem na rowery w Finlandii

Jakub Dybalski 06 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS