Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Zajezdnia Limanowskiego – początek budowy hali

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
21-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczął się pierwszy etap budowy nowej hali serwisowej w zajezdni autobusowej na północy Łodzi. Polega on na wzmocnieniu gruntu, by można było bezpiecznie wykonać fundamenty. Władze przewoźnika zapewniają, że mimo trwających intensywnych prac zajezdnia funkcjonuje bez zakłóceń.

Po wyburzeniu charakterystycznego budynku biurowca wykonawca rozpoczął wzmacnianie gruntu w miejscu przyszłej hali serwisowej. Zastosowana technologia polega na wbijaniu w ziemię kolumn, różniących się od siebie materiałem i długością.

– Ze względów użytkowych osiadanie gruntu musi być równomierne. Bez zastosowania dodatkowych środków budynek hali mógłby osiadać w jednej części szybciej, niż w innej, co prowadziłoby do powstania na nim rys – wyjaśnia kierownik projektu z firmy Alstal Adam Kamiński. Aby temu zapobiec, konieczne jest więc dodatkowe wzmocnienie podłoża. Polega ono na zastosowaniu urządzeń do zagęszczania gruntu. – Model użyty przez nas ma możliwość zagłębienia się w grunt aż na 24 metry, jednak w przypadku tej inwestycji wystarczy 9,8 m głębokości. Większość wzmocnień jest wykonywana do poziomu 4,8 – 5,3 m – dodaje.

Wszystkich kolumn będzie 834, w tym 767 piaskowo-żwirowych (łącznie ponad 3 km) i 67 (ponad 600 m) kolumn dłuższych, z których część jest wykonywana w technologii żwirowo-betonowej. Wyższe kolumny są stosowane w gruntach z przewarstwieniami organicznymi. Jednocześnie trwa budowa zbiornika retencyjnego.

Prezes MPK Łódź Zbigniew Papierski zapewnia, że zajezdnia działa zgodnie z założeniami. – Udaje nam się utrzymać ruch przy obsłudze pełnej liczby autobusów. Zobaczymy, jaka będzie sytuacja, gdy wykonawca będzie wkraczał dalej na teren zajezdni. Zakładamy jednak, że przez cały czas zajezdnia będzie czynna – deklaruje.

W następnej kolejności znikną z powierzchni ziemi obiekty położone bliżej północnej krawędzi placu: tzw. hala Volvo, której rozbiórka już się rozpoczęła, oraz budynek małej hali przeglądowej. Potem, gdy powstanie nowy, jednopiętrowy budynek serwisowy (z 25 stanowiskami, myjnią, stacją kontroli pojazdów, dyspozytornią oraz pomieszczeniami socjalnymi), będzie można zburzyć resztę istniejących jeszcze obiektów starego zaplecza. Następne w kolejności nowe obiekty to m. in. wiata dla ok. 80 autobusów elektrycznych, portiernia i stacja paliw.

– To nasza największa inwestycja dotycząca zajezdni. Za 2 lata będzie to nasz najnowocześniejszy obiekt. Stacja obsługi i całe zaplecze wraz z obiektami pracowniczymi będzie nowe – podkreśla Papierski. Liczba nieco ponad 200 stacjonujących w zakładzie autobusów nie powinna się zmienić – liczba miejsc postojowych się nie zwiększy. Zmianie ulegnie za to struktura taboru w związku ze wspomnianymi autobusami elektrycznymi. Na Limanowskiego trafi poza tym przeniesiony z Tramwajowej Zakład Przewozu Osób Niepełnosprawnych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Premiera liniowa nowych Conecto

Komunikacja

Łódź: Premiera liniowa nowych Conecto

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

Łódź: Pierwsze ładowarki na pętlach już działają

Komunikacja

Łódź: Pierwsza ładowarka na pętli – dopiero w sierpniu

Komunikacja

MPK Łódź: Jest umowa na nowe Conecto G

Komunikacja

MPK Łódź: Jest umowa na nowe Conecto G

Roman Czubiński 26 lipca 2022

Łódź: Będą 52 nowe Conecto G. Bez hybrydy

Komunikacja

Łódź: Będą 52 nowe Conecto G. Bez hybrydy

Roman Czubiński 20 lipca 2022

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Prawo & Finanse

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Roman Czubiński 05 kwietnia 2022

Zobacz również:

Łódź: Premiera liniowa nowych Conecto

Komunikacja

Łódź: Premiera liniowa nowych Conecto

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

Łódź: Pierwsze ładowarki na pętlach już działają

Komunikacja

Łódź: Pierwsza ładowarka na pętli – dopiero w sierpniu

Komunikacja

MPK Łódź: Jest umowa na nowe Conecto G

Komunikacja

MPK Łódź: Jest umowa na nowe Conecto G

Roman Czubiński 26 lipca 2022

Łódź: Będą 52 nowe Conecto G. Bez hybrydy

Komunikacja

Łódź: Będą 52 nowe Conecto G. Bez hybrydy

Roman Czubiński 20 lipca 2022

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Prawo & Finanse

Łódź: MFiPR obiecuje pieniądze na elektrobusy

Roman Czubiński 05 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5