Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Łódź: Transport w budżecie obywatelskim 2018/2019

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Łódź: Transport w budżecie obywatelskim 2018/2019
Fot. Kasper FiszerCzy tramwaje 805Na doczekają się drobnego remontu?
15 września rozpocznie się głosowanie w tegorocznej edycji łódzkiego budżetu obywatelskiego. Tym razem łodzianie wybiorą zadania do realizacji spośród 836 propozycji podzielonych na sześć grup: po jednej przypadającej na każdą z dzielnic (Bałuty, Górna, Widzew, Śródmieście, Polesie) i jednej obejmującej wnioski o charakterze ponaddzielnicowym. Głosowanie potrwa do 7 października, a łączna suma środków, o których przeznaczeniu zadecyduje głosowanie, to 40 mln zł.

Spośród zakwalifikowanych do głosowania zadań o charakterze ponaddzielnicowym tych, które w różnym stopniu dotyczą transportu, jest – w porównaniu np. z edukacją – relatywnie niewiele, a część z nich obejmuje drobne korekty układu drogowego (np. likwidacja powierzchni wyłączonej z ruchu na ul. Kasprzaka – niecałe 5 tys. zł, wytyczenia nowych przejść dla pieszych (np. na ul. Jarzynowej – 15 tys. zł). Projektów odnoszących się bezpośrednio do komunikacji miejskiej jest mniej. Projektodawcy chcą w tym zakresie m.in. ustawienia wiaty na przystanku autobusowym Obywatelska 106 (zatrzymują się tam autobusy 55, 65A i nocne N7; 45 tys. zł).

Ciekawy jest projekt L0010. Zakłada on montaż tapicerowanych siedzeń w dwóch tramwajach Cityrunner (nr tab. 1210 i 1213; 46 tys. zł). Przypomnijmy, że MPK wymieniło niedawno oryginalne tapicerowane siedziska na twarde, co miało ułatwić sprzątanie. Analogiczny projekt – L0017 – zakłada montaż tapicerowanych krzeseł w zmodernizowanych wagonach M8C (2499, 2698, 2699, 2796, 2797, 2798 i 2799). Dość nietypowe jest także zadanie L0202. Jego autor chce wyznaczenia na skrzyżowaniu ulic Konstytucyjnej i Narutowicza ronda (bez zmiany geometrii drogi, jedynie poprzez zmianę organizacji ruchu). Jego szacowany koszt to 80 tys. zł.

Jeśli mieszkańcy wybiorą zadanie L0184, wokół dworca Łódź Fabryczna pojawi się więcej roślinności w postaci rabat kwiatowych i krzewów (140 tys. zł). Jeśli zwycięży zaś projekt L0076, obok tego dworca w sezonie letnim przejeżdżać będzie zabytkowy tramwaj. Prawdopodobnie turystyczne połączenie funkcjonujące niezależnie od miejskiej Tramwajowej Linii Turystycznej – podobnie jak w tym roku – obsługiwałby prywatny wagon Sanok (koszt zadania to 182 tys. 740 zł).

Kolejnym z zadań transportowych (240 tys. zł) jest to związane z remontem wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 16 w rejonie Stoków w ciągu ul. Pomorskiej. Niemal dwukrotnie więcej, bo aż 400 tys. zł, miałby natomiast pochłonąć remont osiedlowej ul. Burzliwej na Lublinku, który uwzględniałby rozwiązania inżynieryjne uspokajające ruch. Tyle samo kosztowałby zakładający bardzo wiele działań projekt pod nazwą „Wiele drobnych usprawnień dla jazdy rowerem” obejmujący swoim zasięgiem całe miasto.

450 tys. zł kosztowałoby natomiast dostawienie ławek na wszystkich przystankach komunikacji miejskiej, które nie są w nie jeszcze wyposażone (projektodawca zakłada jednak, że wspomniana kwota może nie wystarczyć do realizacji przedsięwzięcia, więc ostatecznie doposażona mogłaby zostać tylko część przystanków). Tak samo wyceniono postulowaną budowę chodnika wzdłuż ul. Grabińskiej.

Po 600 tys. zł miałby kosztować montaż sygnalizacji świetlnej na ul. Obywatelskiej 106 i na ul. Lutomierskiej przy Piwnej. 650 tys. zł kosztowałaby natomiast budowa dodatkowego skrętu z ul. Drewnowskiej w al. Włókniarzy, gdzie tworzą się korki. 730 tys. zł projektodawca chciałby wydać na remont ul. Falistej na Lublinku („priorytet dla pieszych i rowerzystów”), tyle samo pochłonąłby remont chodnika wzdłuż ul. Łagiewnickiej na Bałutach. O 20 tys. zł droższe byłoby utwardzenie gruntowej ul. Rysy. Aż 765 tys. zł warta miałaby być zaś przebudowa jednej z dróg osiedlowych na Kozinach.

Na 769 tys. zł wyceniono przedłużenie drogi rowerowej prowadzącej w kierunku Aleksandrowa Łódzkiego ul. Aleksandrowską na odcinku od Szczecińskiej do Lechickiej. Również przy ul. Aleksandrowskiej mogłyby pojawić się elektroniczne tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Ich montaż na ośmiu przystankach tramwajowych to koszt 800 tys. zł. Podobne projekty dotyczą także przystanków tramwajowych (1 mln 900 tys. zł) i autobusowych (1 mln 800 tys. zł) na szeregu przystanków węzłowych w centrum i w jego sąsiedztwie oraz autobusowych i tramwajowych wzdłuż ul. Narutowicza i al. Politechniki (1 mln 700 tys. zł).

Co roku do budżetu obywatelskiego zgłaszane są także zadania związane z działalnością Zajezdni Muzealnej Brus. Tym razem zaproponowano uporządkowanie i utwardzenie placu, na którym parkują dziś historyczne autobusy. Wartość tego projektu to 864 tys. zł. Na 943 tys. 605 zł 50 gr wyceniono zaś doposażenie kursujących wciąż liniowo starszych wagonów MPK. Autor zadania planuje uszczelnienie drzwi, naprawę otwierania drzwi, naprawę i uzupełnienie brakujących grzejników, naprawę i wymianę części głośników oraz naprawę i uzupełnienie zegarów LED i przeprogramowanie wyświetlaczy informacyjnych LED głównie w wagonach 805Na.

900 tys. zł kosztowałby remont nawierzchni jednego z pasów ul. Julianowskiej na Bałutach. Na 930 tys. zł wyceniono rewitalizację maleńkiej ul. Kołłątaja na obrzeżach centrum. Wśród najdroższych projektów znalazły się także remont chodników wzdłuż ul. Uniwersyteckiej (1 mln 300 tys. zł) i wart tyle samo remont ul. Jaracza („wymiana jezdni na nową ma zadanie zredukować drgania powodowane przez autobus poruszający się dziurawą drogą, które z kolei powodują uszkodzenia budynków mieszkalnych”). 50 tys. zł więcej kosztowałby remont jezdni ul. Pomorskiej na osiedlu Nowosolna.

Listę uzupełniają zadania „Utwardzenie i oświetlenie ulicy Konopnej i Spadkowej. Poprawa komunikacji między Aleksandrowem, a Zgierzem” (pis. oryg.; 1 mln 430 tys. zł), „Piękny Grembach – modernizacja otoczenia osiedla tkaczy” zakładający m.in. budowę chodników i parkingów (1 mln 907 tys. zł) i „Kaczeńcowa – przebudowa wraz z budową chodników i pasów rowerowych” (1 mln 998 tys. zł).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kopia Wieży Eiffla stanęła na rondzie w Rybniku

Przestrzeń

Warszawa. Policyjne patrole rowerowe? Nie, bo trzeba ich pilnować

Komunikacja

Województwo łódzkie z budżetem partycypacyjnym

Prawo & Finanse

Łódź: Budżet obywatelski zdominowany przez rowery

Mobilność

Łódź: Budżet obywatelski zdominowany przez rowery

Roman Czubiński 18 października 2016

Zobacz również:

Kopia Wieży Eiffla stanęła na rondzie w Rybniku

Przestrzeń

Warszawa. Policyjne patrole rowerowe? Nie, bo trzeba ich pilnować

Komunikacja

Województwo łódzkie z budżetem partycypacyjnym

Prawo & Finanse

Łódź: Budżet obywatelski zdominowany przez rowery

Mobilność

Łódź: Budżet obywatelski zdominowany przez rowery

Roman Czubiński 18 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5