Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Policyjne patrole rowerowe? Nie, bo trzeba ich pilnować

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
03-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa. Policyjne patrole rowerowe? Nie, bo trzeba ich pilnować
fot. Michał Szymajda
Warszawscy urzędnicy po raz drugi negatywnie zaopiniowali projekt do budżetu obywatelskiego zakładający uruchomienie trzech dodatkowych policyjnych patroli rowerowych, wskazując nowe argumenty. M.in., według nich, patrol pieszy jest skuteczniejszy od rowerowego, bo interweniować mogą obaj policjanci, a gdy są na dwóch kółkach… jeden musi pilnować rowerów.

Dwa tygodnie temu opisywaliśmy sprawę projektu, który do tegorocznego budżetu obywatelskiego zgłosił stołeczny aktywista rowerowy Robert Buciak. Zaproponował uruchomienie w mieście trzech ponadnormatywnych partoli rowerowych. W Warszawie to nic nowego. Miasto płaci policji, jeśli uzna, że w konkretnym miejscu przydałaby się stała obecność policjantów (np. na moście Poniatowskiego). W tym roku na takie patrole przeznaczono 4,6 mln zł.

Ale propozycję Buciaka negatywnie oceniło stołeczne Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego opierając się na opinii Komendy Stołecznej Policji. Wśród kilku przyczyn najbardziej niezwykłe było zwrócenie uwagi, że jazda rowerem po mieście, szczególnie wiosną i jesienią (Buciak proponował patrole od marca do listopada) byłaby dla funkcjonariuszy niebezpieczna, bo „niesprzyjające warunki atmosferyczne z opadami deszczu czy śniegu stwarzają zagrożenie dla zdrowia i życia policjantów”. Absurdalną opinię opisaliśmy tutaj.

Wnioskodawca miał prawo do odwołania się od negatywnej opinii urzędników, z czego skorzystał, ale ponowna ocena projektu (można ją znaleźć na stronie Budżetu Obywatelskiego) również jest negatywna. Tym razem argumenty urzędników odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe i komunikację społeczną są inne, ale nie mniej niecodzienne.

Wskazują, że patrole ponadnormatywne są zwykle wystawiane na prośbę mieszkańców w miejscach, gdzie częściej dochodzi do zachowań chuligańskich, albo zdarzają się nocne awantury. Ponoć, to jak działają dziś, jest dobrze oceniane przez warszawiaków.

„Zasadne jest wystawianie patroli ponadnormatywnych pieszych (nie rowerowych) w rejonach gdzie nagminnie jest zakłócany porządek publiczny. Ważnym argumentem przemawiającym za pełnieniem służby pieszo jest fakt, że policjanci z takiego patrolu mogą jednocześnie prowadzić czynności wobec uczestników zdarzenia. W przypadku patrolu rowerowego jeden musiałby pilnować sprzętu” – czytamy w opinii warszawskich urzędników.

„Ponadto szybka jazda po chodniku (np. w pościgu) może stanowić zagrożenie także dla pieszych” – zaznaczyli.

Na projekty w budżecie obywatelskim można głosować przez internet między 6 a 23 września. Projekt wystawienia ponadnormatywnych patroli rowerowych, po dwóch negatywnych opiniach, nie znalazł się wśród kandydatów.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kopia Wieży Eiffla stanęła na rondzie w Rybniku

Przestrzeń

Kopia Wieży Eiffla stanęła na rondzie w Rybniku

inf. pras 21 sierpnia 2022

Łódź: Transport w budżecie obywatelskim 2018/2019

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kopia Wieży Eiffla stanęła na rondzie w Rybniku

Przestrzeń

Kopia Wieży Eiffla stanęła na rondzie w Rybniku

inf. pras 21 sierpnia 2022

Łódź: Transport w budżecie obywatelskim 2018/2019

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5