Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Poprawa spójności informacji pasażerskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-08-02 10:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Poprawa spójności informacji pasażerskiej
Nowością są panele z numerami liniiFot. Kasper Fiszer
Urząd Miasta Łodzi jest zadowolony z wprowadzonych zmian w informacji pasażerskiej. Rozkłady i schematy są w opinii samorządu estetyczniejsze i czytelniejsze. Nowy system wciąż nie jest jednak wolny od niedociągnięć i braków.

Wczoraj opublikowaliśmy na naszych łamach obszerne stanowisko łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu w sprawie kwietniowej reformy siatki połączeń. Organ Urzędu Miasta Łodzi ocenia wprowadzone zmiany pozytywnie, chwaląc się poprawą regularności kursów na najważniejszych ciągach komunikacyjnych i skierowaniem autobusów na kilka osiedli nieobsługiwanych wcześniej transportem zbiorowym. Jak podkreśla jednak rzecznik prasowy ZDiT Tomasz Andrzejewski, na tym nie kończą się korzystne dla pasażera korekty.

Cel władz to większa spójność informacji

– Dodatkowym aspektem reformy jest nowa informacja pasażerska, na którą składają się schematy tras, tablice z oznaczeniem przystanku i wykazem przejeżdżających linii umieszczonym na wiatach, nowy wzór rozkładów oraz nowe zapowiedzi przystanków – wskazuje przedstawiciel organizatora komunikacji. Uznaje on, że i w tej dziedzinie osiągnięty został znaczący postęp. – Nowa informacja pasażerska miała być przede wszystkim estetyczna, czytelna i spójna, aby pasażer mógł z łatwością powiązać jej części i bez problemów odnaleźć się w nowym układzie połączeń – tłumaczy.

To właśnie spójność ma być jedną z najważniejszych zalet nowego systemu. ZDiT podkreśla wagę wprowadzenia jednolitych oznaczeń kolorystycznych na schematach i przystankach. Każdy z ważniejszych ciągów ma przyporządkowany inny kolor wspólny dla wszystkich korzystających z danej trasy linii tramwajowych. – Pozwala to na dostrzeżenie, w którą części miasta dany tramwaj dojedzie – uważa Tomasz Andrzejewski.

Wiadomo, o której, ale nie którędy

W lokalnej prasie pojawia się jednak także dużo głosów krytycznych wobec nowych oznaczeń – głównie pod względem ich wykonania, a nie samej koncepcji. Łódzka antena Telewizji Polskiej zwracała niedawno uwagę w materiale Marty Olżewskiej, że często zdarza się, że na panelach informacyjnych na wiatach brakuje dużych tablic z numerami linii części tras. Problem ten nie został wciąż całkowicie rozwiązany i bywa, że informacja w tym zakresie jest niekompletna.

Wciąż zdarza się także, że na przystankach rozwieszone są rozkłady jazdy bez wykazu przystanków czy innego opisu pokonywanej trasy. Dotyczy to zwłaszcza połączeń jadących najdalej, bo na nowych tabliczkach wszystkie dane nie mieszczą się wówczas na jednej kartce standardowego formatu. Listy mijanych ulic brakuje więc np. na niektórych przystankach podmiejskiej linii 46 łączącej łódzkie Stoki z Ozorowem, która pozostaje najdłuższym połączeniem tramwajowym w aglomeracji łódzkiej.

Spójność nazw osiągnięto po kwartale przygotowań

Warto też podkreślić, że część zmian wprowadzana była ze znacznym opóźnieniem. Przez pierwsze trzy miesiące po reformie zapowiedzi przystankowe odtwarzane były bowiem wciąż ze starych nagrań. Tymczasem nazwy części przystanków zmieniono, przez co komunikaty odbiegały treścią od informacji z rozkładów jazdy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódzki Rower Publiczny: 19 z 47 nowych stacji opóźnionych

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: 19 z 47 nowych stacji opóźnionych

Roman Czubiński 31 lipca 2017

Łódź: ZDiT zadowolony z reformy komunikacji

Komunikacja

Łódź: ZDiT zadowolony z reformy komunikacji

Kasper Fiszer 01 sierpnia 2017

Łódź: Od niedzieli wymiana torów także na Kopernika

Komunikacja

Łódź: Od niedzieli wymiana torów także na Kopernika

Roman Czubiński 22 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5