Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Rozkłady mniej precyzyjne, ale czytelniejsze

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-03-19 08:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Rozkłady mniej precyzyjne, ale czytelniejsze
Rozkład jazdy starego wzoru. fot. Kasper Fiszer.
Za dwa tygodnie zmieni się wygląd tabliczek z rozkładami jazdy na łódzkich przystankach tramwajowych i autobusowych. Po latach zniknie system wielu krojów pisma odpowiadających różnym czasom przejazdu. Uproszczony przekaz ma ułatwić odczytanie informacji o danym kursie, ale będzie ona zdecydowanie mniej precyzyjna.

Reorganizacja łódzkiej komunikacji miejskiej, która ma odbyć się na początku przyszłego miesiąca, obejmie nie tylko układ połączeń tramwajowych i autobusowych. Zmienić ma się także wygląd przystanków, a odświeżeniu ulegnie wygląd tabliczek z rozkładami jazdy. Czarno-białe dziś tabelki zastąpione zostaną kolorowymi, które mają być nie tylko estetyczniejsze, ale także bardziej czytelne.

Dotychczas królowała precyzja

Z nowego wzoru przystankowego rozkładu jazdy zniknie jednak bardzo charakterystyczny dla łódzkiego transportu zbiorowego element: tabelka ze szczegółowymi czasami przejazdu dla każdego z kursów. W rubrykach z godzinami odjazdów poszczególne kursy oznaczane są bowiem do tej pory różnymi krojami pisma. Rozpiska wszystkich przystanków trasy zawiera natomiast czas przejazdu do każdego z punktów odpowiedni dla każdego z krojów.

System ten zapewnia pełną informację o danym połączeniu, co jest szczególnie istotne przy stosowaniu czasowej taryfy biletowej. Pozwala też na łatwe ustalenie dokładnego rozkładu jazdy z któregoś z kolejnych przystanków. Organizator komunikacji, Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, uznał jednak, że dotychczasowy sposób prezentacji danych jest zbyt skomplikowany.

Pasażerowie mieli problem ze zrozumieniem rozkładu

– Otrzymywaliśmy od części pasażerów informacje, że wiele tabeli czasów przejazdów nie było dla nich zrozumiałe – tłumaczy Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT. Zarząd zdecydował się więc na zupełnie inne rozwiązanie. – Przebieg trasy będzie prezentowany w formie tzw. choinki, co ułatwi podróżnym jego odczytanie. Taka forma nawiązuje bezpośrednio do informacji zawartych na bocznych tablicach w autobusach i tramwajach – zapowiada przedstawiciel organizatora.

ZDiT nie zrezygnuje przy tym z podawania informacji o czasie podróży, ale będą one prezentowane w sposób uproszczony. Na nowych tabliczkach znajdzie się tylko jedna wartość minutowa odpowiadająca podróży do danego przystanku. – Zamieszczony będzie najdłuższy rozkładowy czas przejazdu – mówi Tomasz Andrzejewski. Pasażerowie nie będą więc narażeni na wybór biletu o zbyt krótkim czasie obowiązywania, ale być może kupią zbyt drogi, założą bowiem, że podróż zabierze im istotnie więcej czasu niż w rzeczywistości. Dotyczyć to będzie oczywiście głównie kursów w porach najmniejszego ruchu ulicznego.

Informacje miejskie są ujednolicane

Nowe przystankowe rozkłady jazdy mają być bardziej kontrastowe. – Separacja kolorystyczna poszczególnych godzin odjazdów ma ułatwić ich sprawdzanie – powiedział nam Tomasz Andrzejewski. Wzór będzie nawiązywał do aktualnej identyfikacji wizualnej wszystkich wydawnictw i informacji Urzędu Miasta Łodzi.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Integracja z ŁKA, ale nie z PR

Komunikacja

Łódź: Integracja z ŁKA, ale nie z PR

Kasper Fiszer 17 marca 2017

Łódź: Tańsze bilety okresowe dla uczniów i emerytów

Prawo & Finanse

Łódź: Tańsze bilety okresowe dla uczniów i emerytów

Roman Czubiński 13 marca 2017

Łódź: Bez decyzji ws. tramwaju do Lutomierska

Komunikacja

Łódź: Bez decyzji ws. tramwaju do Lutomierska

Kasper Fiszer 13 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS