Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Północ miasta znowu bez tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2015-09-23 12:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Północ miasta znowu bez tramwajów
Roboty na skrzyżowaniu Franciszkańskiej i Wojska PolskiegoFot. Kasper Fiszer
Utrudnień dla pasażerów łódzkiej komunikacji miejskiej nie ubywa. Co prawda częściowo otwarto jedno ważne skrzyżowanie w centrum miasta, ale jednocześnie wycofano tramwaje z dwóch gałęzi sieci w północnej dzielnicy Bałuty.

Awaryjne naprawy po raz kolejny odcięły szereg osiedli na północy Łodzi od sieci tramwajowej. W rozkładach jazdy łódzkiej komunikacji miejskiej pojawił się więc ostatnio szereg rozwiązań dość nietypowych: linia, której przebieg zmienia się w zależności od dnia tygodnia, czy linia zastępująca zastępujący jeszcze inne linie tramwaj, której trasa praktycznie nie pokrywa się ze stałym przebiegiem.

Największe utrudnienia dotyczą dojazdu na pętlę Strykowska. Awaryjna naprawa torowiska na łuku z ul. Franciszkańskiej w Wojska Polskiego całkowicie odcięła bowiem całą nitkę, po której kursowały trzy linie tramwajowe – 1, 5 i 6. W tym samym czasie na innym odcinku Wojska Polskiego trwa natomiast naprawa sieci ciepłowniczej, a ruch tramwajowy na pewno nie zostanie wznowiony do momentu jej zakończenia, bo prace prowadzone są w obrębie torowiska. Utrudnienia mają potrwać około dwóch tygodni.

Tramwaj za tramwaj zastępczy z zaskakującym taktem

W zamian za przekierowane linie tramwajowe uruchomiono autobus zastępczy, ale zamiast trzynastu kursów na godzinę w czasie szczytów przewozowych pasażerowie mają do dyspozycji tylko pięć. Z uwagi na zwężenie jezdni w miejscu prowadzenia robót i powstanie wąskiego gardła autobusy często nie kursują punktualnie, co w praktyce jeszcze bardziej obniża założoną częstotliwość.

Efekty awaryjnego zamknięcia odczuwają jednak także mieszkańcy zupełnie innej części Bałut. Całkowicie zawieszone zostało bowiem kursowanie tramwajowej piątki, która na czas wycofania z Teofilowa linii 8 i 13 skierowana została do tamtejszej pętli Chochoła. Na fragmencie swojej stałej trasy i na odcinku od dworca Żabieniec do leżącego niedaleko granicy Łodzi krańca, na którym linia 5 pełniła rolę uzupełniającej komunikacji zastępczej, jest ona zastępowana przez przekierowaną na Chochoła jedynkę. Ta kursuje jednak rzadziej niż piątka – w zaskakującym takcie osiemnastu minut (piątka zaś obsługiwana była w godzinach szczytu co 12 min.; osiemnastominutowa częstotliwość została wprowadzona już przed ostatnią zmianą trasy).

Trójka z dwoma różnymi przebiegami

Na pętlę przy dworcu Żabieniec trafiła z kolei linia 3, która w soboty i niedziele nie dojeżdża do innego krańca w północnej części miasta – na Wycieczkową. Jej trasa zmienia się przez trzy kolejne weekendy z powodu naprawy gwarancyjnej nawierzchni na przystankach tramwajowych, które budowano podczas niedawnej przebudowy ul. Łagiewnickiej. Tworzy to praktycznie nieznaną w Łodzi sytuację istnienia różnych tras jednej linii w różne dni tygodnia, co z kolei powoduje pewien bałagan w rozkładach jazdy. Na przystankach wiszą bowiem dwa rozkłady „trójki” – ten ważny w soboty i niedziele i ten ważny przez cały tydzień (nie wydrukowano nowych kart z rozkładem tylko dla dnia roboczego), a więc dwa zupełnie różne grafiki dla obu weekendowych dni. Podobnie jest na przystankach autobusowo-tramwajowych obsługiwanych przez komunikację zastępczą.

W poniedziałek przywrócona została za to możliwość przejazdu na wprost przez leżące blisko centrum miasta tzw. skrzyżowanie Marszałków – Piłsudskiego i Śmigłego-Rydza (oraz niebędącego marszałkiem Kopcińskiego). Poprawia to znacznie sytuację komunikacyjną Widzewa, bo ważna zwłaszcza wobec zawieszenia linii tramwajowych kursujących po remontowanej tzw. trasie W – Z linia 98 była dotychczas podzielona na dwie niezależne linie. 98 (z wariantem 98A) i Z98 rozpoczynały i kończyły bieg po przeciwnych stronach skrzyżowania, przez które trzeba było przejść pieszo.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Ruszył nocny tramwaj do Konstantynowa

Komunikacja

Łódź: Ruszył nocny tramwaj do Konstantynowa

Kasper Fiszer 07 marca 2016

Łódź: Awarie odcinają kolejne kwartały miasta

Komunikacja

Łódź: Awarie odcinają kolejne kwartały miasta

Kasper Fiszer 10 sierpnia 2015

Łódź: Dużo trudniej dojechać na pociąg

Komunikacja

Łódź: Dużo trudniej dojechać na pociąg

Kasper Fiszer 22 czerwca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5