Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Tramwaje zniknęły z Legionów

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2015-08-03 09:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Tramwaje zniknęły z Legionów
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii 46 na ul. Legionów
Przez miesiąc nieczynne będzie torowisko tramwajowe na ul. Legionów pomiędzy Cmentarną a skrzyżowaniem z Zieloną i Kasprzaka. Tym razem przyczyną przerwy w ruchu są roboty ciepłownicze, ale zły stan infrastruktury każe pytać o przyszłość tramwaju na łódzkim Polesiu.

Przełom miesięcy jest w Łodzi tradycyjną okazją do wprowadzenia korekt w układzie tras i w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej. Zmiany, które weszły w życie z początkiem sierpnia, nie są tym razem duże i koncentrują się głównie na dostosowaniu sieci połączeń do ograniczeń wynikających z letnich prac ciepłowniczych na obszarze osiedla Stare Polesie położonego w bezpośrednim sąsiedztwie ścisłego centrum miasta.

Zakończyła się rozpoczęta w połowie lipca przebudowa ciepłociągu biegnącego wzdłuż ulicy Cmentarnej, dzięki czemu przywrócony został ruch tramwajowy na osiedle Koziny. Nadal zawieszona jest jednak w związku z pracami w innej części miasta kursująca tam standardowo „siódemka”, na nietypową pętlę przy al. Włókniarzy skierowana została więc podmiejska linia 46 z Ozorkowa. Dojazd do Śródmieścia wymaga zatem dodatkowej przesiadki.

Linia przekierowana z W-Z znów zmienia trasę

Wykonawca robót przeniósł się na sąsiednią ul. Legionów. Na cały miesiąc wyłączony z ruchu został odcinek od odejścia linii na Koziny do dojścia torowiska z ul. Zielonej. Po raz kolejny konieczna stała się więc zmiana tras linii przekierowanych z przebudowywanego od dwóch lat ciągu W – Z, po Legionów kursowała bowiem dotychczas kursująca standardowo rozkopaną al. Mickiewicza „czternastka”. Zmieniły się też trasy podmiejskiej linii 43 oraz wspomnianej już 46, a w ich miejsce uruchomiono autobus zastępczy.

Bardzo dużym problemem jest więc wciąż niestabilność układu połączeń wynikającego z modernizacji głównego ciągu komunikacyjnego Łodzi w osi wschód – zachód. Różne roboty wyłączają co kilka tygodni kolejne ulice równoległe – i tak z pięciu łączników pomiędzy centrum a arterią al. Włókniarzy (al. Mickiewicza, Kopernika, Zielona, Legionów, Limanowskiego) funkcjonują obecnie tylko dwa (Zielona i Limanowskiego). Częste zmiany tras – odbywają się nie rzadziej niż co miesiąc – co kilka tygodni wprowadzają pewien chaos, a nierzadkie dodatkowe objazdy autobusów zastępczych jeszcze go pogłębiają.

Co dalej z tramwajem na zapomnianej ulicy?

Zamknięcie ul. Legionów jest dobrą okazją do zadania pytania o przyszłość nieczynnego odcinka. W stałym układzie tras nie ma on wielkiego znaczenia. Kursuje tędy linia 46 niezapewniająca bezpośredniego połączenia z większością Śródmieścia oraz – również prowadząca jedynie obrzeżem centrum – 43, która dodatkowo nie pojawia się na przystankach częściej niż raz na godzinę. Stan infrastruktury jest zły – należy go ocenić jako jeden z najgorszych w skali miasta – i torowisko wymagać będzie niebawem remontu.

Dużych prac wymaga zresztą cała ulica – tor biegnie tu na większym odcinku pomiędzy zdegradowanymi, częściowo opuszczonymi kamienicami robotniczej części miasta, na której mocno odcisnęło piętno załamanie się przemysłu włókienniczego. Bliskość centrum może czynić ten nieco zapomniany obszar atrakcyjnym inwestycyjnie. Jeśli owa atrakcyjność nie zostanie jednak w najbliższym czasie przekuta w czyn, powolny upadek tutejszej nitki tramwaju stanie się symbolem powolnej izolacji części miasta, do której można dojść w kwadrans z placu Wolności, gdzie rozpoczyna się reprezentacyjny deptak słynnej ul. Piotrkowskiej.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Tramwajem na Kaliski, na Chojny autobusem

Komunikacja

Łódź: Tramwajem na Kaliski, na Chojny autobusem

Kasper Fiszer 16 września 2015

Łódź: Remont na Rzgowskiej, otwarcia w centrum

Komunikacja

Łódź: Remont na Rzgowskiej, otwarcia w centrum

Kasper Fiszer 18 sierpnia 2015

Łódź: Awarie odcinają kolejne kwartały miasta

Komunikacja

Łódź: Awarie odcinają kolejne kwartały miasta

Kasper Fiszer 10 sierpnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5