Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Co przebudowa Trasy W-Z da rowerzystom?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-08-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Co przebudowa Trasy W-Z da rowerzystom?
fot. Roman CzubińskiJedna z dwóch pierwszych łódzkich wiat dla rowerów w budowie
Przebudowa Trasy W-Z obejmuje nie tylko linię tramwajową i układ drogowy w centrum, ale także równoległe ciągi piesze i rowerowe. Po oddaniu inwestycji do użytku rowerzyści będą mogli korzystać z kilku nowych udogodnień.

W jednych miejscach budowa, w innych – remont

– Oprócz odtworzenia dróg rowerowych, które zostały rozgrzebane na czas przebudowy, powstanie kilka nowych odcinków oraz infrastruktura towarzysząca. Przy większości przystanków znajdą się stojaki rowerowe – zapowiada prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Tych ostatnich ma być łącznie ok. 150.

Nowe fragmenty powstaną przede wszystkim na odcinku centralnym i zachodnim. Jeszcze w tym roku ma być gotowa dokumentacja drogi rowerowej wzdłuż al. Wyszyńskiego i Bandurskiego na Retkini. – Brakujący odcinek między ul. Żeromskiego a al. Kościuszki po północnej stronie al. Mickiewicza jest właśnie wykonywany. A droga po południowej stronie otrzyma nową nawierzchnię – informuje wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. Ciąg pieszo-rowerowy pojawi się też po południowej stronie al. Mickiewicza między Piotrkowską a Kościuszki, przy domu handlowym „Central” i budowanym przystankiem przesiadkowym Piotrkowska Centrum. Dalej na wschód aż do ul. Dowborczyków na obrzeżach śródmieścia nawierzchnia dróg rowerowych zostanie wymieniona.

Będzie wygodniej, ale...

Zdecydowanie łatwiej przejechać rowerem z jednej na drugą stronę głównej łódzkiej trasy Wschód – Zachód. Przy skrzyżowaniu Mickiewicza – Żeromskiego pojawiła się kładka pieszo-rowerowa, umożliwiająca przekroczenie zagłębionych jezdni Trasy W-Z bez konieczności korzystania ze schodów. Przejazdy rowerowe przez ciąg al. Mickiewicza – Piłsudskiego pojawią się także przy szeregu innych skrzyżowań, np. przy Piotrkowskiej czy Paryskiej.

Prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański przyznaje, że kiedy zakończy się przebudowa Trasy W-Z, warunki podróżowania rowerem zwłaszcza z Retkini do Centrum staną się znacznie lepsze. – Trudno nie cieszyć się, kiedy powstaje nowa infrastruktura rowerowa. Mogłoby jednak być jej więcej. Poza tym nie zawsze jest zaprojektowana we właściwy sposób: już teraz widać, że np. przy pętli tramwajowej Wyszyńskiego powstaje ok. stumetrowy odcinek drogi rowerowej, który nie łączy się zupełnie z niczym, więc nie ma jak z niego skorzystać – ocenia. Kładka przy Żeromskiego będzie w ocenie działacza społecznego dużym ułatwieniem, jednak na odcinku tej ulicy na północ od Mickiewicza nie ma nawet pasów rowerowych, przez co rowerzyści będą zmuszeni do jazdy po jezdni.

Przesiadasz się? Zostaw rower pod dachem

Oprócz ciągów rowerowych i stojaków na łódzkich ulicach pojawi się zupełnie nowy element. – Dwie pętle na Trasie W-Z (Dell i Augustów) będą wyposażone w grafitowe, pokryte poliwęglanem, zadaszone wiaty rowerowe. Pod każdą z nich przy stojakach będzie można pozostawić do 20 rowerów – zapowiada Mikołajec. Rozwiązanie to wprowadzono z myślą o osobach, które jadąc do pracy lub szkoły przesiadają się z roweru na tramwaj lub autobus. Stawianie wiat ma być kontynuowane w ramach innych inwestycji w kolejnych latach.

– Mam nadzieję, że przed podjęciem decyzji o stawianiu kolejnych wiat według tego projektu sprawdzimy, jak sprawują się one w codziennej eksploatacji – komentuje Barański. Jego zdaniem obiekty w zaproponowanym kształcie mogą nie spełniać swoich zadań. – Nie jestem pewien, czy stojące pod nimi rowery nie będą narażone na zacinający deszcz: z boku konstrukcji nie ma żadnych osłon. Z kolei podczas upałów dach może nie dawać wystarczającej ilości cienia, przez co w rowerach mogą wysychać smary – uzasadnia.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5