Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Łódź: Co dalej z „trójką”? Linia po drugim skróceniu

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-07-01 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Co dalej z „trójką”? Linia po drugim skróceniu
fot. Kasper FiszerTramwaj linii 3 u zbiegu ulic Dolnej i Zgierskiej
Jak funkcjonuje tramwajowa „trójka” po wyłączeniu z ruchu jej kolejnego fragmentu? Czy konieczność dodatkowej przesiadki na autobus zastępczy nie nastręcza pasażerom problemów? Czy nie ma zagrożenia, że konieczne będzie dalsze skracanie tej linii tramwajowej? Miasto uspokaja: czynne torowisko jest w dobrym stanie, a podróżni nie przysyłają skarg.

Od niedawna tramwaje linii 3 kursują na ponownie skróconej trasie do tymczasowego krańca przy rondzie Powstańców 1863 r. To efekt pogorszenia się stanu technicznego torowiska biegnącego w ul. Warszawskiej. Już wcześniej z eksploatacji wyłączony został fragment od pętli przy ul. Wycieczkowej do ul. Skrzydlatej. W opinii miasta teraz wyłączenia wymagał także fragment od Skrzydlatej do ronda.

Torowisko na Dolnej nie wymaga naprawy
{
Nasi Czytelnicy zwrócili uwagę, że na czynnym odcinku linii nr 3 pozostaje krótki fragment toru, którego stan techniczny odbiega od reszty trasy. Mowa o kilkudziesięciometrowym odcinku na ul. Dolnej. – Torowisko na tej ulicy jest w dobrym stanie i nie wymaga napraw – uspokaja jednak Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi – organizatora transportu publicznego na obszarze miasta.

Przypomnijmy, że ewentualna konieczność prowadzenia prac na tym fragmencie trasy mogłaby skutkować dużymi komplikacjami. Część torowiska została bowiem ułożona na prywatnej działce, a relacje pomiędzy jej właścicielem a miastem nie zawsze układały się dobrze. Dwa lata temu przejazd został wręcz zabarykadowany. Teraz magistrat płaci właścicielowi czynsz za wykorzystywanie jego gruntu, ale wciąż nie osiągnięto porozumienia, w wyniku którego UMŁ przekazałby właścicielowi inną działkę, w zamian przejmując sporną nieruchomość.

System przesiadkowy zdaniem miasta działa dobrze

Tymczasem podróżujących z osiedla domów jednorodzinnych położonych przy ul. Warszawskiej i mniejszych ulicach prostopadłych czeka teraz dodatkowa przesiadka z autobusu zastępczego Z3 na tramwaj linii 3B lub 3C (aktualnie „trójka” ma trzy warianty, w tym dwa docierają w rejon zamkniętego odcinka). Miasto twierdzi jednak, że ruch zorganizowany jest dobrze, a nowy układ tras nie wiąże się z dużymi utrudnieniami. – Nie otrzymaliśmy negatywnych opinii dotyczących kształtu obecnego autobusu zastępczego – stwierdza nasz rozmówca.

Dodajmy, że łódzki samorząd zapewnia o planach odtworzenia przejezdności zamkniętego odcinka, ale ich realizacja ma być możliwa dopiero w perspektywie kilku kolejnych lat. Konieczna ma być bowiem gruntowna przebudowa trasy, na którą wciąż nie pozyskano środków zewnętrznych. Wniosek o dofinansowanie inwestycji został złożony kilka tygodni temu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5