Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź. Chochoła - po przebudowie z dwóch torów będzie jeden

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-10-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź. Chochoła - po przebudowie z dwóch torów będzie jeden
fot. Roman Czubińskitramwaj w Łodzi
"Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę/rozbudowę ulicy Aleksandrowskiej w Łodzi na odcinku od ul. Szczecińskiej do granicy miasta" to przedmiot przetargu ogłoszonego przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu. Wytyczne dla autorów dokumentu zawierają szczegółowe wymagania co do końcowego odcinka linii tramwajowej na Teofilów.

Odcinek Szczecińska-Chochoła jest dziś wykorzystywany przez dwie linie tramwajowe. Ósemka na objazdowej trasie dojeżdża tu z Bratysławskiej na Retkini (przed rozpoczęciem przebudowy Trasy W-Z - z pętli Augustów na Widzewie), piątka - ze Strykowskiej (w normalnym układzie linii - z Kurczaków). Pozostałe dwie linie na Teofilów (2 i 13) kończą bieg o dwa przystanki wcześniej na pętli Szczecińska. Końcowy odcinek, będący pozostałością po zlikwidowanej w 1991 r. linii podmiejskiej do Aleksandrowa, od lat jest w złym stanie technicznym. Poprzednie władze miasta przymierzały się nawet do jego likwidacji.

W świetle opisu przedmiotu zamówienia plany te są nieaktualne. Odcinek od Chochoła do pętli Szczecińska ma jednak zostać przebudowany na jednotorowy. ZDiT wymaga, by możliwość wyminięcia się wagonów lub składów o długości do 30 m istniała jeszcze za pętlą Szczecińska. Modyfikacji ma też ulec układ obu krańcówek, przy czym Chochoła zostanie przystosowana "do awaryjnego ruchu autobusowego z wykorzystaniem wspólnej nawierzchni drogowo-torowej i peronów". W pobliżu przewidziano też parkingi Park&Ride i miejsca do parkowania rowerów.

W nawierzchni odcinka - poza przejazdami, pętlami i rozjazdami - znajdą zastosowanie szyny typu kolejowego. Przystanki otrzymają nowe perony o wysokości 25 cm nad główką szyny. Tramwajowa podstacja trakcyjna "Szczecińska" ma zostać zaadaptowana dla potrzeb montażu nowych urządzeń lub - jeśli okaże się to niemożliwe - wybudowana od nowa.

Oprócz tego przebudowany ma być fragment ul. Aleksandrowskiej od Szczecińskiej do granicy miasta (ok. 2,4 km). Jezdnia powinna biec zasadniczo w obecnym śladzie, ale z możliwymi korektami geometrii. Po obu stronach mają pojawić się chodniki oraz drogi rowerowe.

Otwarcie ofert w przetargu na opracowanie dokumentacji nastąpi 19 listopada. Do udziału w postępowaniu dopuszczono oferentów, którzy wykonali w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej dwie dokumentacje projektowe na budowę lub przebudowę dróg publicznych. Opracowanie ma być gotowe do 30 października 2015 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij