Rozpoczęły się zapowiadane prace na tymczasowo wyłączonym z ruchu tramwajowego odcinku ul. Kilińskiego pomiędzy ulicami Dąbrowskiego a Broniewskiego. W najbliższych dniach powstanie tam rozjazd międzytorowy.
O tym, że ekipy Zakładu Torów i Sieci MPK Łódź będą pracować w rejonie dawniej zajezdni autobusowej Kraszewskiego, było wiadomo już w połowie marca tego roku. Miasto chce być najwyraźniej przygotowane do organizacji uchu w czasie
inwestycji, które będą prowadzone w okolicy.
Tramwaje w Łodzi. Zaczęło się od naprawy krańcówki przy dworcu PKP
W ostatnich tygodniach ekipy MPK Łódź można było spotkać na krańcówce Dworzec Łódź Chojny. Tam wymieniane były fragmenty torowiska w najgorszym stanie oraz przeprowadzano naprawę sieci trakcyjnej. To przygotowania do wznowienia kursów po blisko 2-kilometrowym odcinku ul. Kilińskiego pomiędzy ul. Przybyszewskiego i Śląską.
– Dzięki temu poprawi się obsługa Górniaka, Dąbrowy i Chojen, a podróż stanie się szybsza i wygodniejsza, bez korków i objazdów – poinformowało biuro prasowe Urzędu Miasta Łodzi.
Chodzi głównie o linię 1, która aktualnie została skrócona do ul. Tymienieckiego. Żeby można to zrobić, trzeba jeszcze udrożnić południowy wlot skrzyżowania Kilińskiego – Przybyszewskiego.
Najpierw Dworzec Łódź Chojny, potem Broniewskiego
Magistrat przekazał też, że prace na wspomnianej krańcówce dobiegają już końca. – Dlatego torowcy przenieśli się kilka przecznic dalej i rozpoczęli roboty na Kilińskiego przy Słowackiego. W tym miejscu zostanie zamontowany rozjazd, który umożliwi zawracanie dwukierunkowym tramwajom. Prace realizowane są już teraz, aby uniknąć dodatkowych utrudnień – możemy przeczytać.
Wyświetl większą mapę
Ta infrastruktura będzie potrzebna w momencie, w którym rozpocznie się wreszcie budowa nowego torowiska na ul Broniewskiego (odcinek Niższa - Rzgowska). Wtedy “jedynka” będzie kończyła swoją trasę przed rondem Insurekcji Kościuszkowskiej. Nadal jednak Zarząd Inwestycji Miejskich nie wyłonił ostatecznego wykonawcy tej inwestycji. Miasto czeka na decyzję o dofinansowaniu, natomiast najtańszą ofertę zaproponował Strabag – 168,4 mln zł, przy budżecie wynoszącym 190,3 mln zł.
Warto też wspomnieć, że
pasażerów MPK czekają trudne wakacje. Szczególnie dotyczy to tzw. trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Bowiem w planach jest 2,5-miesięczne wstrzymanie ruchu tramwajów na skrzyżowaniu Zachodniej i Ogrodowej oraz ponad miesięczne wstrzymanie kursowania na
ul. Piotrkowskiej pomiędzy Żwirki a pl. Niepodległości.