Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Bilet na pociąg kupimy w tramwaju?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2018-11-15 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Bilet na pociąg kupimy w tramwaju?
fot. Kasper FiszerPociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
Czy Łódź stanie się pierwszym w kraju miastem, w którym w biletomatach pokładowych w tramwajach i autobusach zaoferowane zostaną niemal wszystkie regionalne bilety kolejowe na przejazd jednorazowy? Łódzka Kolej Aglomeracyjna sprawdza, czy istnieje techniczna możliwość wprowadzenia pełnej oferty swoich biletów relacyjnych do urządzeń MPK-Łódź. Być może w przyszłości byłyby one sprzedawane również w Zgierzu.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna od dłuższego czasu sprzedaje swoje bilety m.in. w automatach biletowych zamontowanych w autobusach i tramwajach MPK-Łódź oraz w urządzeniach stojących na niektórych przystankach komunikacji miejskiej. Ich oferta ograniczona jest jednak do biletów strefowych ważnych w obrębie ścisłej aglomeracji łódzkiej. Wojewódzki przewoźnik chciałby wprowadzić do tego kanału wszystkie bilety jednorazowe relacyjne (czyli podstawowy rodzaj biletu jednorazowego ŁKA).

ŁKA sprawdza możliwości techniczne oprogramowania urządzeń

– Badamy możliwość sprzedaży biletów jednorazowych relacyjnych w pełnej ofercie za pośrednictwem biletomatów MPK-Łódź – potwierdza Marta Markowska, rzecznik prasowy ŁKA. – Jest to jednak uzależnione od oprogramowania tych urządzeń – zaznacza. Nie wskazuje na razie także żadnych dat ewentualnej rozbudowy oferty. Wzajemnej sprzedaży biletów na podobną skalę nie wprowadzono na razie w żadnym mieście w Polsce.

Niedawno o szansie na zaoferowanie swoim klientom biletów ŁKA poinformował nas samorząd Zgierza, który uruchomił kilka tygodni temu dwa pierwsze stacjonarne automaty biletowe. Choć spółka kolejowa nie prowadzi obecnie żadnych rozmów ze zgierskimi Miejskimi Usługami Komunikacyjnymi w tej sprawie, nie wyklucza wprowadzenia swoich biletów do maszyn innych operatorów, którzy korzystają z takiego samego oprogramowania, jakiego używa MPK-Łódź. Na razie nie ustalono jednak, czy jest to technicznie możliwe.

Sprzedaż w urządzeniach MPK nadal niewielka, ale ciągle rośnie

Choć póki co oferta biletów ŁKA sprzedawanych w tramwajach i autobusach jest niewielka, a na terenie miasta obowiązuje wzajemne honorowanie biletów kolei i transportu miejskiego przy ich ujednoliconej cenie, są sytuacje, w których podróżnym bardziej opłaca się skorzystać z oferty biletowej przewoźnika kolejowego, kupując bilet w środku komunikacji miejskiej. Jedną z nich jest dojazd tramwajem czy autobusem na pociąg do Zgierza czy Pabianic (bilety miejskie nie są ważne w pociągach poza granicami administracyjnymi Łodzi). Podróżni korzystają z takiej możliwości coraz częściej.

– Od wprowadzenia wzajemnego honorowania biletów ŁKA i komunikacji miejskiej w Łodzi sprzedaż w biletomatach stacjonarnych oraz mobilnych należących do MPK-Łódź ciągle wzrasta – mówi bowiem Marta Markowska. – Dla przykładu w styczniu 2018 r. sprzedaż biletów jednorazowych czasowych strefowych ŁKA w automatach biletowych wyniosła 914 biletów, a we wrześniu 2018 r. sprzedano 1611 takich biletów – wylicza.

Co siódmy klient ŁKA kupił bilet w biletomacie

Automaty biletowe – także te utrzymywane przez samą ŁKA – są stosunkowo popularną formą zakupu biletów tego przewoźnika. Z 3,5 mln biletów sprzedanych pomiędzy styczniem a wrześniem tego roku ok. 14 proc. wydano właśnie w biletomatach. – Pasażerowie najchętniej korzystają z automatów znajdujących się w naszych pojazdach – wskazuje nasza rozmówczyni. Maszyny zamontowano w każdej z dwudziestu eksploatowanych przez ŁKA jednostek.

Mniej popularne są kolejowe biletomaty stacjonarne, ale ich sieć jest o wiele skromniejsza. W Łodzi stoi tylko jedno takie urządzenie – ustawione zostało na dworcu Łódź Fabryczna przy wejściu od al. Rodziny Poznańskich. – Jest ono własnością firmy Asec, która jako pośrednik sprzedaje bilety innych przewoźników – zaznacza Marta Markowska. Co ciekawe, w urządzeniu stosowany jest papier z logotypem Kolei Mazowieckich, a nie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Są pieniądze na nowe przystanki kolejowe

Komunikacja

Łódź: Są pieniądze na nowe przystanki kolejowe

Kasper Fiszer 25 października 2018

Łódź: Przystanku kolejowego na Janowie na razie nie będzie

Komunikacja

Łódź: Przystanku kolejowego na Janowie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 25 września 2018

Łódź: PLK nie rezygnuje z projektu przystankowego

Komunikacja

Łódź: PLK nie rezygnuje z projektu przystankowego

Kasper Fiszer 20 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5