Miejski Zakład Komunikacji w Lesznie wzbogaci się wkrótce o siedem autobusów elektrycznych oraz o ładowarki, które stanowić będą wyposażenie zajezdni. Miasto pozyskało na zakupy 17 mln zł z KPO. Inwestycja jest jednak wyceniana na ok. 25 mln zł.
Leszno wystartowało z przetargiem na zakup i dostawę 7 sztuk autobusów elektrycznych wraz z 4 sztukami podwójnych ładowarek typu plug-in. Ładowarki staną na terenie zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji przy ulicy Leśnej. W kręgu zainteresowania miasta jest pozyskanie 12-metrowych pojazdów, które pomieszczą co najmniej 70 pasażerów. Pojazdy zasilą flotę Miejskiego Zakładu Komunikacji w Lesznie.
Zamawiający wymaga autobusów z napędem elektrycznym o zasięgu co najmniej 250 km. Długość pojazdów określono na 12 metrów z tolerancją od 11,8 do 12,2 metra. Całkowita miejsc w pojeździe ma wynieść minimum 70, w tym co najmniej 26 miejsc siedzących. Osiem foteli ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wejście do środka zapewnią trzy pary podwójnych drzwi.
Silnik elektryczny ma zostać umieszczony centralnie o mocy nie mniejszej niż 200 k. Dopuszczono także możliwość zastosowania silników w osi napędowej, jeżeli producent udzieli 10-letniej gwarancji na ich bezawaryjną pracę. Zamawiający wymaga aby pojemność magazynów energii elektrycznej nie była mniejsza niż 400 kWh i gwarantowała bezawaryjną eksploatację w całym okresie gwarancji przez minimum 84 miesiące. Bateria musi zapewnić pełne naładowanie w przeciągu 4 godzin przy mocy ładowarki rzędu 120 kW.
Standardowo pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację i ogrzewanie, które będzie wspomagane agregatem grzewczym. W przestrzeni pasażerskiej pojawią się także 4 podwójne wejścia usb. Autobusy zostaną od razu wyposażone w system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów oraz w monitoring i biletomat.
Składanie ofert wyznaczono do 30 kwietnia. Wybór najkorzystniejszej oferty poprzedzi analiza takich kryteriów jak cena (60 proc.), warunki techniczno-eksploatacyjne (30 proc.) oraz gwarancję jakości na magazyn energii (10 proc.). Wśród rozwiązań technicznych punktowane będą takie rozwiązania jak umieszczenie silnika trakcyjnego centralnie, technologia wykonania przetwornic napięcia, zużycie energii elektrycznej, materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, materiał poszycia zewnętrznego, sposób zawieszenia przedniego, możliwość wymiany elementów poszycia bocznego, spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu oraz spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów.
Na realizację zamówienia przeznaczono 10 miesięcy. Leszno na zakup autobusów pozyskało 17 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy. Oznacza to, że zakupy autobusów i montaż stacji ładowania muszą być zrealizowane do połowy roku 2026.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.