Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kurytyba. Pierwszy autobus dwuprzegubowy Scania w Brazylii

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kurytyba. Pierwszy autobus dwuprzegubowy Scania w Brazylii
fot. Scania
Scania dostarczy swój pierwszy autobus dwuprzegubowy do brazylijskiego miasta Kurytyba. To część zamówienia na sześć takich pojazdów i złamanie hegemonii Volvo jeśli chodzi o tego rodzaju pojazdy w brazylijskim mieście. To tu, już w latach 70. XX wieku, zorganizowano system szybkich przewozów autobusowych (BRT), który stał się wzorcem dla innych miast na całym świecie.

W Kurytybie rozpoczęto niedawno program modernizacji floty autobusów dla systemu BRT. W związku z tym liczące 27 metrów długości autobusy Scania są przystosowywane do wymagań operatora transportu publicznego. Pojazdy zostaną dostarczane firmie Viação Cidade Sorriso, lokalnemu przewoźnikowi, który odnawia swoją flotę liczącą 246 autobusów.

W ramach tych zmian podpisano niedawno umowę ze Scanią na dostawę sześciu nowych pojazdów. Pojazd, który jest właśnie dostarczany, musi przejść testy, bo nie ma jeszcze wszystkich niezbędnych zezwoleń.

Na system szybkich przewozów autobusowych w Kurytybie składa się 80 km buspasów. Korzysta z niego około 80 proc. podróżnych, co oznacza przewóz ponad pół miliona osób dziennie. Przewoźnik VCS odpowiada za ok. 10 proc. przewozów.

– Próby dwuprzegubowych autobusów Scania przyniosły rewelacyjne rezultaty. Uważamy, że dzięki konkurencji między producentami autobusów dwuprzegubowych możemy oferować pasażerom najlepsze usługi w atrakcyjnej cenie – komentuje Mauricio Gulin, prezes Viação Cidade Sorriso.

Scania F 360 HA z nadwoziem Caio została wyposażona w silnik o mocy 360 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1850 Nm, dostępnym już przy niskiej prędkości obrotowej, co sprzyja obniżeniu zużycia paliwa. Pojazd posiada napęd 8x2 i może osiągać masę 43,5 t przy pełnym obciążeniu, jest więc lżejszy od używanych w Kurytybie autobusów konkurenta. Jednorazowo w pojeździe może być nim przewożonych 160 osób.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Scania zamyka fabrykę w Słupsku. Miasto ma duży problem

Komunikacja

Kraków wyremontował historyczne Scanie dla Szwecji

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Scania zamyka fabrykę w Słupsku. Miasto ma duży problem

Komunikacja

Kraków wyremontował historyczne Scanie dla Szwecji

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij