Partnerzy serwisu:
Mobilność

Krzysztof Żuk: Za 2-3 lata Lublin w połowie nisko i zeroemisyjny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Krzysztof Żuk: Za 2-3 lata Lublin w połowie nisko i zeroemisyjny
fot. UM Lublin
– Stawiamy na transport zbiorowy, coraz częściej elektryczny, bo niezależnie od tego ile byśmy inwestowali w układ drogowy, to nie rozwiążemy problemu zatłoczenia miast samochodami – mówił na Kongresie Nowej Mobilności prezydent Lublina Krzysztof Żuk. Potem, podczas debaty prezydenckiej przekonywał, że od tego kierunku nie ma odwrotu.

– Dlaczego nie zlikwidowaliśmy trolejbusów, gdy wszyscy to robili? Bo trzeba było się zastanowić, czy jest sens likwidować infrastrukturę, którą mamy i pozbywać się ludzi, wybitnych specjalistów, którzy się na tym znają – odpowiedział prezydent Żuk na pytanie o elektrobusy. Lublin jest jednym z trzech ośrodków w Polsce, obok Gdyni i Tychów, gdzie trolejbusy przetrwały i dziś te miasta na tym korzystają. A w Gdyni zachowano je na podobnej zasadzie.

– Modernizacja transportu publicznego kosztowała nas miliard złotych, które wydano przy okazji dwóch pierwszych perspektyw unijnych. Ale to konieczność. W centrum mamy bardzo ograniczoną możliwość przebudowy układu drogowego, więc stawiamy na transport publiczny – mówił prezydent Żuk. – Niezależnie od tego, ile byśmy inwestowali w układ drogowy, to nie rozwiążemy problemu zatłoczenia miast samochodami – dodawał.

Dzięki trolejbusom Lublin juz dziś spełnia założenia ustawy o elektromobilnosci, a jak zadeklarował prezydent za 2-3 lata sięgnie poziomu 50 proc. pojazdów nisko i zeroemisyjnych.

Warszawa elektromobilna również dzięki hulajnogom

– W Warszawie do elektromobilnosci należy dodać tramwaje, ale też metro. Tak naprawdę ponad połowę przewozów pasażerskich realizujemy pojazdami elektrycznymi – chwalił się, odpowiedzialny za transport, wiceprezydent stolicy Robert Soszyński.

Wyliczał, że Warszawa dziś ma 30 autobusów elektrycznych, a za chwilę będzie ich 160. Że w planach jest wyznaczenie tysiąca miejsc na ładowarki do aut elektrycznych. Że w Warszawie jest jedna z największych w Europie flot elektrycznego carsharing. Nie omieszkał wspomnieć o e-hulajnogach.

– Mamy z nimi problemy, ale Warszawiacy z nich korzystają i zaczynają wypierać system roweru publicznego – zaznaczył.

Ładowarki stają się niezbędne?


Wiceprezydent Łodzi Adam Wieczorek zwrócił uwagę, że elektromobilność, rozumianą szeroko, można wspierać również, nie wydając dużo pieniędzy z budżetu. – Tak, nasze przedsiębiorstwa komunikacyjne poniosą koszty kupując pojazdy nisko i zero emisyjne. Ale możemy też działać bezkosztowo, by napędzić rozwój elektromobilności. Wyznaczamy atrakcyjne miejsca pod dzierżawę dla ładowarek. Ale przede wszystkim ruszamy z budową parkingów wielopoziomowych w formule ppp i zawarliśmy tam minima jeśli chodzi o liczbę miejsc z ładowarkami – mówił Wieczorek. – Co ciekawe nasi partnerzy powiedzieli nam, że nie musieliśmy tego robić. Oni wiedza że muszą ładowarki zbudować – dodał.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

70 lat trolejbusów w Lublinie

Komunikacja

70 lat trolejbusów w Lublinie

inf prasowa 29 lipca 2023

Lublin: Postępuje przebudowa Al. Racławickich

Przestrzeń

Lublin: Trolejbusy jeżdżą na Choiny, ale na razie bez sieci trakcyjnej

Przestrzeń

Lublin. Trolejbusy już na nowej trasie do pętli Choiny

Przestrzeń

Lublin. Trolejbusy już na nowej trasie do pętli Choiny

Przemysław Farsewicz 26 października 2019

Zobacz również:

70 lat trolejbusów w Lublinie

Komunikacja

70 lat trolejbusów w Lublinie

inf prasowa 29 lipca 2023

Lublin: Postępuje przebudowa Al. Racławickich

Przestrzeń

Lublin: Trolejbusy jeżdżą na Choiny, ale na razie bez sieci trakcyjnej

Przestrzeń

Lublin. Trolejbusy już na nowej trasie do pętli Choiny

Przestrzeń

Lublin. Trolejbusy już na nowej trasie do pętli Choiny

Przemysław Farsewicz 26 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5