Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Krzysztof Żuk: Za 2-3 lata Lublin w połowie nisko i zeroemisyjny

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-09-09 15:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Krzysztof Żuk: Za 2-3 lata Lublin w połowie nisko i zeroemisyjny
fot. UM Lublin
– Stawiamy na transport zbiorowy, coraz częściej elektryczny, bo niezależnie od tego ile byśmy inwestowali w układ drogowy, to nie rozwiążemy problemu zatłoczenia miast samochodami – mówił na Kongresie Nowej Mobilności prezydent Lublina Krzysztof Żuk. Potem, podczas debaty prezydenckiej przekonywał, że od tego kierunku nie ma odwrotu.

– Dlaczego nie zlikwidowaliśmy trolejbusów, gdy wszyscy to robili? Bo trzeba było się zastanowić, czy jest sens likwidować infrastrukturę, którą mamy i pozbywać się ludzi, wybitnych specjalistów, którzy się na tym znają – odpowiedział prezydent Żuk na pytanie o elektrobusy. Lublin jest jednym z trzech ośrodków w Polsce, obok Gdyni i Tychów, gdzie trolejbusy przetrwały i dziś te miasta na tym korzystają. A w Gdyni zachowano je na podobnej zasadzie.

– Modernizacja transportu publicznego kosztowała nas miliard złotych, które wydano przy okazji dwóch pierwszych perspektyw unijnych. Ale to konieczność. W centrum mamy bardzo ograniczoną możliwość przebudowy układu drogowego, więc stawiamy na transport publiczny – mówił prezydent Żuk. – Niezależnie od tego, ile byśmy inwestowali w układ drogowy, to nie rozwiążemy problemu zatłoczenia miast samochodami – dodawał.

Dzięki trolejbusom Lublin juz dziś spełnia założenia ustawy o elektromobilnosci, a jak zadeklarował prezydent za 2-3 lata sięgnie poziomu 50 proc. pojazdów nisko i zeroemisyjnych.

Warszawa elektromobilna również dzięki hulajnogom

– W Warszawie do elektromobilnosci należy dodać tramwaje, ale też metro. Tak naprawdę ponad połowę przewozów pasażerskich realizujemy pojazdami elektrycznymi – chwalił się, odpowiedzialny za transport, wiceprezydent stolicy Robert Soszyński.

Wyliczał, że Warszawa dziś ma 30 autobusów elektrycznych, a za chwilę będzie ich 160. Że w planach jest wyznaczenie tysiąca miejsc na ładowarki do aut elektrycznych. Że w Warszawie jest jedna z największych w Europie flot elektrycznego carsharing. Nie omieszkał wspomnieć o e-hulajnogach.

– Mamy z nimi problemy, ale Warszawiacy z nich korzystają i zaczynają wypierać system roweru publicznego – zaznaczył.

Ładowarki stają się niezbędne?


Wiceprezydent Łodzi Adam Wieczorek zwrócił uwagę, że elektromobilność, rozumianą szeroko, można wspierać również, nie wydając dużo pieniędzy z budżetu. – Tak, nasze przedsiębiorstwa komunikacyjne poniosą koszty kupując pojazdy nisko i zero emisyjne. Ale możemy też działać bezkosztowo, by napędzić rozwój elektromobilności. Wyznaczamy atrakcyjne miejsca pod dzierżawę dla ładowarek. Ale przede wszystkim ruszamy z budową parkingów wielopoziomowych w formule ppp i zawarliśmy tam minima jeśli chodzi o liczbę miejsc z ładowarkami – mówił Wieczorek. – Co ciekawe nasi partnerzy powiedzieli nam, że nie musieliśmy tego robić. Oni wiedza że muszą ładowarki zbudować – dodał.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lublin: Nowe przegubowe trolejbusy Ursusa już na liniach

Komunikacja

Lublin: Nowe przegubowe trolejbusy Ursusa już na liniach

Witold Urbanowicz 24 września 2018

Lublin wybiera 12-metrowe trolejbusy Ursusa

Komunikacja

Lublin wybiera 12-metrowe trolejbusy Ursusa

Witold Urbanowicz 07 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5