Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków z ofertami na projekt węzła rozjazdowego Nowosądecka – Wielicka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków z ofertami na projekt węzła rozjazdowego Nowosądecka – Wielicka
fot. Google Maps
Kraków przygotowuje się do budowy nowej łącznicy, umożliwiającej przejazd tramwajów z ul. Nowosądeckiej w ul. Wielicką w kierunku Nowego Bieżanowa. Zarząd Dróg Miasta Krakowa otworzył oferty w przetargu na dokumentację projektową.

Zadaniem wykonawcy ma być opracowanie koncepcji (wariantowej), uzyskanie decyzji środowiskowej i przygotowanie dokumentacji projektowej. Warunki techniczne zakładają przebudowę obecnie eksploatowanego węzła rozjazdów Nowosądecka – Wielicka z dobudową torów w relacji Nowosądecka – Nowy Bieżanów. Powinny zostać zastosowane technologie zapewniające maksymalne wytłumienie drgań i hałasu. MPK oczekuje w węźle zastosowanie torowiska na prefabrykowanych płytach monoblokowych.

Wykonane powinny zostać co najmniej dwa warianty. Jeden zakłada pozostawienie torowiska na włosie Nowosądeckiej w istniejącym pasie bocznym (jak dotychczas), a drugi – przeniesienie torowiska na pas między jezdniami. Pod uwagę brane mają być funkcjonalność, warunki ruchu, parametry funkcjonowania węzła przesiadkowego. Przewidziany powinien zostać dodatkowy tor od północnego wlotu Wielickiej – tak, żeby tramwaje skręcające w Nowosądecką korzystały z niezależnego toru względem tramwajów jadących na wprost Wielicką. Przeanalizowana powinna zostać zasadność wykonania dodatkowych torów na pozostałych wlotach. Analizie ma być też poddany układ przystanków – niektóre z nich są zbyt małe, pozbawione udogodnień, a w dodatku te w ciągu Wielickiej są zbyt oddalone od skrzyżowania. Zastosowany ma być priorytet dla tramwajów. Zadanie obejmuje też nową podstację.

W czwartek 15 listopada minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Progreg wycenił prace na 1,082 mln zł brutto, a Sweco Polska – na 1,773 mln zł brutto. Teraz ZDMK musi zdecydować, czy wygospodarować dodatkowe środki – budżet na ten cel wynosił 700 tys. zł. O wyborze decydują cena (60%) oraz długość oferowanego okresu gwarancji (40%).

Na realizację całości zamówienia przeznaczono 16 miesięcy. Ostateczna decyzja środowiskowa powinna zostać otrzymana w ciągu ośmiu miesięcy od zawarcia umowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5