Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków wycofał się z likwidacji drogi rowerowej na ul. Grzegórzeckiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków wycofał się z likwidacji drogi rowerowej na ul. Grzegórzeckiej
Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Kraków niespodziewanie rezygnuje z likwidacji drogi rowerowej na ul. Grzegórzeckiej. Tymczasową trasę uratowała pogoda i protesty aktywistów. Urzędnicy uzasadniają, że nie sprawdził się "czarny scenariusz" korków po powrocie do szkół, oraz że Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu przypomniał im o idei zrównoważonego transportu.

Kraków w trakcie pierwszej fali pandemii koronawirusa wprowadził jedne z najodważniejszych w kraju zmian na ulicach. Wyznaczono tymczasowe trasy rowerowe; jedna z nich powstała na ulicy Grzegórzeckiej. W sierpniu 2021 roku podjęto decyzję, że ulica Grzegórzecka od al. Daszyńskiego, do ul. Rzeźniczej, wróci do swojego dawnego układu, a droga rowerowa zostanie zlikwidowana. Kwestia budzi ogromne emocje mieszkańców. 

Droga rowerowa uratowana

Zmiany miały wejść w życie 1 września; uzasadniano je bowiem powrotem dzieci do szkół i wzmożonym ruchem samochodowym w centrum miasta (choć wydaje się, że miasto powinno z nim walczyć). Zmiany przesunięto, bo jak podaje LoveKrakow, trwał konkurs o tytuł Zielonej Stolicy Europy. Potem na przeszkodzie stanęła pogoda. 
Internauci komentowali złośliwie, że likwidację drogi rowerowej należy wyznaczyć w Światowy Dzień Bez Samochodu (22 września). Ale i ten termin się nie sprawdził. Ostatecznie dziś (28 września) miasto poinformowało o rezygnacji z pomysłu.

Urzędnicy przypomnieli sobie o zrównoważonym transporcie

Jak czytamy na oficjalnej stronie urzędu miasta, powodem rezygnacji jest to, że prognozowany "czarny scenariusz, dotyczący zakłóceń w ruchu tramwajów", związany z powrotem mieszkańców do pracy stacjonarnej, a dzieci i młodzieży do szkół obecnie się nie sprawdził. Potwierdzają to czasy przejazdu taboru, które pozyskiwane są z komputerów pokładowych.

- Ulica Grzegórzecka i wprowadzone na niej modyfikacje oraz zmiany są dobrym przykładem na wcielenie w życie zasad zrównoważonej mobilności. Projekt wprowadzony w ciągu ulicy jako czasowe rozwiązanie – związane przede wszystkim z obostrzeniami pandemicznymi – pokazał, że jest on w rzeczywistości długoterminową odpowiedzią na oczekiwania wielu mieszkańców – podkreśla teraz magistrat dodając, że czasowe rozwiązanie nie było w pierwotnej wersji przygotowane jako rozwiązanie docelowe i posiadało pewne wady, które będą korygowane m.in. według wskazań przekazanych przez Małopolski Urząd Wojewódzki. Większość tzw. projektów dyskusyjnych, dotyczących zmian organizacji ruchu, było sprawdzanych przez urząd wojewódzki w ramach nadzoru nad zarządzaniem ruchem i przeszły one ich pozytywną weryfikację.

- Jednocześnie zapewniamy, że sytuacja jest oraz będzie na tym odcinku uważnie i na bieżąco monitorowana, a w przypadku dużych utrudnień w ruchu temat zmiany organizacji ruchu dwukierunkowej drogi dla rowerów powróci. Pragniemy też zaznaczyć, że decyzja o ostatecznym kształcie ul. Grzegórzeckiej nie została jeszcze podjęta i jest ściśle związana z wypracowaną w ramach konsultacji społecznych z mieszkańcami wizją tego miejsca, jak również wynikami uwag i opinii ekspertów oraz policji – napisali urzędnicy.

Komunikat kończy się wspomnieniem niedawno zakończonego Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. "Jednym z najważniejszych elementów idei zrównoważonej mobilności miasta jest zapewnienie atrakcyjnych alternatywnych do samochodu środków transportu umożliwiających efektywne i bezpieczne poruszanie się po ulicach Krakowa" – podsumowuje magistrat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mobilność

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mateusz Kieruzal 05 marca 2023

Francja: Rowerem-karawanem w ostatnią podróż

Mobilność

Francja: Rowerem-karawanem w ostatnią podróż

simetra 31 października 2022

Rower w pociągu regionalnym: nie zawsze zło konieczne

Komunikacja

Rower w pociągu regionalnym: nie zawsze zło konieczne

Paweł Rydzyński 02 października 2022

Francja: 250 mln euro na infrastrukturę rowerową

Mobilność

Zobacz również:

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mobilność

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mateusz Kieruzal 05 marca 2023

Francja: Rowerem-karawanem w ostatnią podróż

Mobilność

Francja: Rowerem-karawanem w ostatnią podróż

simetra 31 października 2022

Rower w pociągu regionalnym: nie zawsze zło konieczne

Komunikacja

Rower w pociągu regionalnym: nie zawsze zło konieczne

Paweł Rydzyński 02 października 2022

Francja: 250 mln euro na infrastrukturę rowerową

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5