Partnerzy serwisu:
Mobilność

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Forbes

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów
fot. roman-koester/ unsplash
W godzinach szczytu w samym centrum Londynu w tzw. City porusza się więcej rowerzystów niż samochodów. Rower staje się najpopularniejszym środkiem transportu w jednym z największych miast Europy. Kończy się era samochodu?

O tym, że mieszkańcy stolicy Wielkiej Brytanii zmienili samochód na rower do poruszania się między konkretnymi punktami w biznesowej dzielnicy Londynu informuje Carlton Reid na łamach „Forbes” powołując się na raport sporządzony dla komitetu transportu City of London Corporation, miejskiego organu zarządzającego biznesową dzielnicą Londynu.

Autorzy raportu wskazują, że w godzinach szczytu rowerzyści stanowią 40 proc. użytkowników ruchu drogowego. W ciągu dnia jest to średnio 27 proc. W ciągu ostatniej dekady w finansowym sercu Wielkiej Brytanii korzystanie z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi było coraz bardziej limitowane. Całodobowe liczenie ruchu zostało przeprowadzone w deszczowy i wietrzny listopadowy dzień ubiegłego roku.

Większość mieszkańców porusza się po centrum Londynu na piechotę, liczba pieszych jest obecnie niższa niż ta, którą notowano pandemią. Spadła również liczba pojazdów silnikowych – obecna skala ruchu to 80 proc., tej z roku 2019 r.

Co ciekawe, liczba rowerzystów wzrosła aż o 102 proc. względem okresu przed pandemią. W tym samym czasie liczba kierowców pojazdów mechanicznych spadła o 64 proc. Z prezentowanego dokumentu wynika, że poza okresem pandemii, najbardziej znaczące spadki procentowe użytkowników pojazdów silnikowych w londyńskim centrum miały miejsce w latach 2007-2009 i 2014-2016.

Londyn od dłuższego czasu wprowadza ograniczenia w dostępie samochodów do ścisłego centrum – w 2003 r. ustanowiona została Congestion Charge Zone, którą później rozszerzano. Pojawiła się także Ultra Low Emission Zone. Ostatnio wyzwaniem był jednak rosnący ruch samochodów dostawczych.

W czasie pandemii Londyn przekonał się do zwiększenie nakładów na infrastrukturę rowerową. Miasto cały czas inwestuje także w transport publiczny – w maju poprzedniego roku uruchomiona została Elizabeth Line (znana wcześniej jako Crossrail), czyli średnicowa linia kolejowa, będąca rodzajem regionalnego metra.

„Długoterminowe trendy obserwowane na podstawie zbieranych danych liczbowych pobranych z 12 lokalizacji w całym mieście od 1999 r. pokazują, że liczba pojazdów silnikowych nadal spada, a liczba rowerzystów nadal rośnie” – brzmi fragment raportu sporządzonego dla komitetu transportu City of London Corporation. Raport ma zostać omówiony w trakcie rady, która odbędzie się we wtorek, 7 marca.

Rosnąca liczba rowerzystów korzystających z londyńskich dowodzi również prawdziwości koncepcji „zbuduj, a ludzie skorzystają” w planowaniu transportu. Niestety zmiany na londyńskich ulicach na rzecz ruchu pieszego i rowerowego są rutynowo kwestionowane i blokowane przez niektóre londyńskie dzielnice. Metropolitan Police, organ, który nadzoruje drogi, wskazuje, że każdego dnia odbywa się 5,5 miliona podróży samochodem.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5