Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie staje się coraz bardziej realna. Rozpisany został przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi, która jest fragmentem tzw. III obwodnicy Krakowa, wiodąc na odcinku od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki. Jednym z ważniejszych elementów tego zadania jest linia tramwajowa, która połączy Kurdwanów z ul. Zakopiańską.
W ramach aktualizacji Programu Funkcjonalno-Użytkowego przyjęto, że główny ciąg Trasy Łagiewnickiej będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, zostanie wprowadzony dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego. – Nie przewiduje się poprowadzenia ruchu autobusowego od Grota Roweckiego do Kobierzyńskiej, w tunelach pod Turowicza i Herberta i pod Zakopiańską. Tam jezdnie będą miały pod dwa pasy – na oficjalnym portalu miasta wyjaśnia Jerzy Marcinko, prezes miejskiej spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiedzialnej za realizację tego projektu.
Sfinansowanie tego przedsięwzięcia nastąpi we współpracy pomiędzy spółką Trasa Łagiewnicka a Polskim Funduszem Rozwoju (PFR) oraz Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i bankami komercyjnymi. Spółka Trasa Łagiewnicka uzyskała zgodę Ministerstwa Rozwoju w zakresie zamiany beneficjenta środków unijnych na budowę linii tramwajowej od Witosa do Zakopiańskiej. Wcześniej to miasto miało ubiegać się o te środki. Spółka ma już przygotowywany wniosek o dotację. Zgodnie z planem, będzie złożony do końca tego roku.
Trasa Łagiewnicka – wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką – jest jednym z elementów trzeciej obwodnicy Krakowa po zachodniej stronie miasta. Planowana droga mierzy blisko 4 km, a je koszt szacowany jest na 1,3 mld zł. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza. O tym pisaliśmy
TUTAJ