Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków ogłosił przetarg na budowę Trasy Łagiewnickiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków ogłosił przetarg na budowę Trasy Łagiewnickiej
fot. Pixabay
Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie staje się coraz bardziej realna. Rozpisany został przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi, która jest fragmentem tzw. III obwodnicy Krakowa, wiodąc na odcinku od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki. Jednym z ważniejszych elementów tego zadania jest linia tramwajowa, która połączy Kurdwanów z ul. Zakopiańską.

W ramach aktualizacji Programu Funkcjonalno-Użytkowego przyjęto, że główny ciąg Trasy Łagiewnickiej będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, zostanie wprowadzony dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego. – Nie przewiduje się poprowadzenia ruchu autobusowego od Grota Roweckiego do Kobierzyńskiej, w tunelach pod Turowicza i Herberta i pod Zakopiańską. Tam jezdnie będą miały pod dwa pasy – na oficjalnym portalu miasta wyjaśnia Jerzy Marcinko, prezes miejskiej spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiedzialnej za realizację tego projektu.

Sfinansowanie tego przedsięwzięcia nastąpi we współpracy pomiędzy spółką Trasa Łagiewnicka a Polskim Funduszem Rozwoju (PFR) oraz Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i bankami komercyjnymi. Spółka Trasa Łagiewnicka uzyskała zgodę Ministerstwa Rozwoju w zakresie zamiany beneficjenta środków unijnych na budowę linii tramwajowej od Witosa do Zakopiańskiej. Wcześniej to miasto miało ubiegać się o te środki. Spółka ma już przygotowywany wniosek o dotację. Zgodnie z planem, będzie złożony do końca tego roku.

Trasa Łagiewnicka – wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką – jest jednym z elementów trzeciej obwodnicy Krakowa po zachodniej stronie miasta. Planowana droga mierzy blisko 4 km, a je koszt szacowany jest na 1,3 mld zł. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza. O tym pisaliśmy TUTAJ
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5