Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Metrobusy częścią Trasy Łagiewnickiej?

Dalej Wstecz
Autor:

Agnieszka Serbeńska

Data publikacji:
2016-02-09 08:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Metrobusy częścią Trasy Łagiewnickiej?
fot. Pixabay
W Krakowie ważą się losy trzeciej obwodnicy, czyli Trasy Łagiewnickiej. Stanisław Albricht z krakowskiej Pracowni Planowania i Projektowania Systemów Transportowych podkreśla, że miastu przydałyby zarówno nowa trasa, jak i metro, choć gdyby musiał wybierać – postawiłby na kolej podziemną. – Nawet jedna linia metra już spowoduje, że duża część podróżujących przesiądzie się z samochodów – argumentuje. Jednocześnie proponuje, by rozpatrzyć wariant budowy Trasy Łagiewnickiej z metrobusami, biorąc pod uwagę ograniczoną przestrzeń dotychczasowych ulic.

Trasa Łagiewnicka będzie południowo-zachodnim fragmentem tzw. trzeciej obwodnicy Krakowa, której koncepcja sięga lat 90. minionego stulecia. Zadaniem trasy prowadzonej wewnątrz miasta jest zapewnienie szybkich połączeń między dzielnicami oraz odciążenie od ruchu samochodowego centrum miasta, w tym szczególnie zakorkowanych alej 29 listopada i Trzech Wieszczów. Krakowski magistrat zaproponował, by do jej realizacji powołać spółkę celową. Na ostatniej sesji radni jednak zawiesili przyjęcie powołującej ją uchwały. Ważą się więc losy projektu. Radni zastanawiają się nad potrzebą tej budowy oraz formułą organizacyjno-finansową przedsięwzięcia.

– Trzecia obwodnica jest potrzebna miastu. Zdecydowanie poprawi sytuację w ruchu, jaki panuje w centrum, a szczególnie odciąży al. Trzech Wieszczów. W tej chwili aleja jest kanałem transportowym. Nowa trasa ograniczyłaby tam ruch samochodowy, ochroniła ten obszar przed hałasem i szkodliwą emisją do powietrza oraz uczyniła tamtejszą przestrzeń publiczną przyjaźniejszą mieszkańcom – mówi portalowi RynekInfrastruktury.pl Stanisław Albricht z krakowskiej Pracowni Planowania i Projektowania Systemów Transportowych. – Pierwszy odcinek trzeciej obwodnicy, a więc Trasa Łagiewnicka, jednak nie poprawi sytuacji w Krakowie. W skali miasta nie ma dużego znaczenia, ale jest ważna dla mieszkańców dużego osiedla Kurdwanów i części Podgórza. Trasa Łagiewnicka to początek rozwiązywania komunikacyjnego problemu – dodaje ekspert w dziedzinie transportu.

Zdaniem Stanisława Albrichta miastu przydałaby się zarówno trzecia obwodnica, jak też i metro. Jednak gdyby musiał wybierać postawiłby na metro. – Pozwoli ograniczyć ruch samochodowy w centrum, w tym również w al. Trzech Wieszczy. Nawet jedna linia metra już spowoduje, że duża część podróżujących przesiądzie się z samochodów – argumentuje.

Odnosząc się do analizowanej ostatnio koncepcji kierunku rozwoju transportu w Krakowie, zakładającej budowy jednej linii lekkiego metra i dwóch linii metrobusu, ekspert zwrócił uwagę na ograniczoną przestrzeń ulic i brak tym samym możliwości wprowadzenia metrobusów. Zwrócił uwagę, że rozpatrywane warianty należałoby uzupełnić dodatkowym zakładającym powstanie trzeciej obwodnicy z wpisanymi liniami metrobusu. To rozwiązanie zdecydowanie ograniczyłoby przejazdy przez centrum Krakowa.

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem o Trasie Łagiewnickiej na portalu Rynekinfrastruktury.pl

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Budowa metra w Krakowie najwcześniej po 2021 r.

Przestrzeń

Budowa metra w Krakowie najwcześniej po 2021 r.

Witold Urbanowicz 12 kwietnia 2016

Kraków z jedną linią metra i metrobusem

Przestrzeń

Kraków z jedną linią metra i metrobusem

Witold Urbanowicz 25 stycznia 2016

Warszawa: Tramwaj na Gocław się nie broni? Nowe wytyczne UE

Prawo & Finanse

Warszawa: Tramwaj na Gocław się nie broni? Nowe wytyczne UE

Witold Urbanowicz 19 marca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5