Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Konstancińskie „Veturilo” wystartuje 15 czerwca

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-05-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Konstancińskie „Veturilo” wystartuje 15 czerwca
fot. Albertyanks, lic. CC 3.0Konstancin-Jeziorna
Za miesiąc w Konstancinie–Jeziornie ruszy system roweru miejskiego, kompatybilnego z warszawskim Veturilo. Początkowo będzie to 5 stacji, ale ma być więcej. Nextbike przekonuje, że tworzenie stacji rowerowych daleko od centrum miasta ma sens i Konstancin traktuje testowo.

– Grupa mieszkańców przyszła z tym pomysłem do prezydenta i uznaliśmy, że warto coś takiego zrobić – tłumaczy Patryk Siepsiak z wydziału promocji Urzędu Miasta Konstancina–Jeziorny. – Ogłosiliśmy przetarg, ale okazało się, że Nextbike zażądał więcej niż przewidywaliśmy na ten cel. W tym roku udało się porozumieć – wyjaśnia.

Rowerem do I strefy biletowej

Nextbike, czyli dostawca i operator uruchomionego z sukcesem kilka lat temu w Warszawie Veturilo, do 15 czerwca ma czas na uruchomienie pięciu stacji z 55 rowerami. Staną na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej i Mirkowskiej, na parkingu w pobliżu Wydziału Planowania Przestrzennego urzędu miasta, na parkingu przy poczcie na ul. Wilanowskiej, przy Pasażu Henryka Sienkiewicza oraz w Skolimowie przy Ośrodku Pomocy Społecznej.

System nazywa się Konstancińskim Rowerem Miejskim. Do niedzieli na stronie urzędu miasta można zagłosować na wzór loga, którym zostaną oznaczone rowery. Choć nie będzie to Veturilo, to będzie kompatybilny z warszawskimi rowerami. Pojazd wypożyczony w Konstancinie będzie można zwrócić w Warszawie i odwrotnie. Siepsiak porównuje go do systemu Bemowo Bike, który powstał jeszcze zanim uruchomiono Veturilo, a dla przeciętnego warszawiaka jest de facto jego częścią.

– To coś co u nas się przyda. Konstancin to bardzo ładna, wypoczynkowa miejscowość. Niedawno mieliśmy festiwal, na który mieszkańcy warszawy przyjeżdżali właśnie rowerami Veturilo. Poza tym dzięki tym rowerom dość łatwo będzie można z naszego miasta dojechać do przystanków autobusowych w pierwszej strefie biletowej – przekonuje Siepsiak pytany o sensowność projektu i zapowiada, że pięć stacji to nie jest maksimum tego co planuje miasto. – Na razie zobaczymy jak przyjmą się te, które ruszą w czerwcu.

Kto będzie woził rowery?

Klasyczny rower miejski jest jednak systemem z zasady przeznaczonym do centrum. Stacje peryferyjne buduje się rzadko, bo wypożyczający odbywają rowerami przeważnie krótkie podróże, a na efektywność systemu duży wpływ ma gęstość stacji (działa tym lepiej im więcej stacji jest w okolicy). Poza tym stacje położone na przedmieściach „wysysają” rowery z centrum, bo popołudniami korzystający z nich wracają z pracy.

– Jesteśmy przygotowani na to, że obsługa systemu w Konstancinie–Jeziornie będzie bardziej intensywna – przyznaje Michał Dąbrowski, odpowiedzialny w Nextbike’u za kontakty z mediami. – Ale nie zgadzam się, że nie ma sensu tworzyć go w podwarszawskich miejscowościach. Plan rowerowy dla Warszawy powstał kilka lat temu, gdy nikt nie przewidywał jak system się rozwinie. Tymczasem dziś to już 3 tys. rowerów i akurat w tamtym kierunku stacji jest sporo – tłumaczy.

Istotnie. Gdy spojrzymy na mapę Veturilo okaże się, że system w Warszawie rozwija się nierównomiernie. Stacji jest dużo w Śródmieściu, na Mokotowie, sporo też na Ursynowie. – Tak naprawdę w tę stronę system dochodzi do Kabat. Gdybyśmy mieli go budować np. w Otwocku, to byłby pewien problem, bo w tamtą stronę stacji na razie nie ma – tłumaczy Dąbrowski.

Przyznaje, że o podobnym pomyśle myślało leżące obok Konstancina–Jeziorny Piaseczno, co z punktu widzenia Veturilo byłoby świetnym rozwiązaniem.

W sierpniu kolejne w Warszawie

Na razie w dzielnicach Warszawy trwają ostatnie konsultacje w sprawie postawienia jeszcze w tym roku ok. 20 dodatkowych stacji, czyli w sumie ponad 200 rowerów. Choć ZTM zapowiadał niedawno, że nowych stacji raczej nie będzie, to chcą je sfinansować dzielnice. Najprawdopodobniej zostaną zamontowane pod koniec sierpnia.

Konstancin–Jeziorna podpisał z Nextbike’m trzyletnią umowę wartą ponad 745 tys. zł. Umowa firmy w Warszawie obowiązuje do końca listopada 2016 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

GZM będzie miała rower metropolitalny. Wykonawca wybrany

Mobilność

GZM będzie miała rower metropolitalny. Wykonawca wybrany

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Mobilność

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

GZM będzie miała rower metropolitalny. Wykonawca wybrany

Mobilność

GZM będzie miała rower metropolitalny. Wykonawca wybrany

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Mobilność

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5